Flashe Bios med USB

  • Hej alle


    Jeg skal flashe en ny bios til mit motherboard. Men den computer jeg har, har ikke noget diskette drev og jeg har intet diskette drev.


    Jeg har forsøgt at følge denne guide. Men jeg kan ikke højreklikke på min usb og formattere den sådan at jeg kan oprette en MS-DOS diskette men jeg kan godt få HP programmet til at gøre dette. Min bios ser også USB'en når jeg booter men jeg har ikke endnu fået den til at starte op i dos.


    Nederst i guiden siger de også jeg skal skifte destination på min bios batch fil men i den bios opdatering jeg har står der ikke helt det samme som der står i guiden, der står det her:


    @echo off
    cls
    echo. start flashing BIOS MS7091?
    pause
    AWFL859G.exe W7091MLN.314 /Py /Sn /Cd /Cp /Cc /E /R


    Nogen som har nogle bedre guides til at få mig igang med det hele eller på nogen måde hjælp? :boxed:


    På forhånd tak for hjælpen!


    Mvh.
    Anders


    PS. Mit motherboard er MS-7091 og købt med i en medion 8383 XL

  • Virker ikke som om nogen kan hjælpe :boxed:


    Nogen der så har en nem (helst dansk) guide til at få brændt biosen ned på en cd-rom med et freeware program? :rolleyes:

  • Ja jeg har, men da det er en medion special ting kan den ikke finde noget :)


    Fordi jeg kan og fordi jeg regner med at den er blevet opdateret fordi der er nogle ting som skal rettes i biosen. Eller ved selvfølgelig ikke om det er for sjov at medion har lagt den ud :T

  • Hvis computeren ellers køre godt nok så ser jeg ingen grund til at opdatere bios.


    Men find bundkort og hent nyeste bios ned. Inde i mappen ligger msi's eget flash program.
    Du ligger programmet og rom filen over på din usb pen og booter på den. Skriv programmets navn efterfulgt at bios navn og tryk enter så køre den en update