ja så prøvede jeg sku endnu engang med det der HDR og ville lige ha jeres mening igen
-
-
Flot Palas.
Vælter den også til højre i virkeligheden. ?
Ellers fint lavet, dog med lidt småfejl i de lyse områder i himlen. -
Oprindeligt indlæg af |Henrik|
Flot Palas.Vælter den også til højre i virkeligheden. ?
Ellers fint lavet, dog med lidt småfejl i de lyse områder i himlen.hehe nej gør det ikke, men hmm ja et af de billeder jeg merge sammen, var sku lidt skævt :p
Den himmel sad jeg også og stenede over i lang tid, har du nogen god fif til sådan noget med himmel?
-
Oprindeligt indlæg af kalyt
hehe nej gør det ikke, men hmm ja et af de billeder jeg merge sammen, var sku lidt skævt :p
Den himmel sad jeg også og stenede over i lang tid, har du nogen god fif til sådan noget med himmel?
Er det Photomatrix du bruger. ?Hvis ja, så er justering med Micro-contrast - Micro-smoothing - Highlights Smoothing - Shadows Smoothning og Shadow Clipping en go ting.
Så det er bare med at prøve sig frem, men der er lidt problemer med enhver himmel med skyer der flytter sig hurtigt henover himlen, og det siger sig selv at når du så tager f.eks 3 billeder efter hinanden så er disse 3 billeder ikke ens i himlen, du kan self bruge Align funktionen, men det bliver ikke helt godt når de 3 billeder er meget forskellige fra hinanden i himlen.
En anden muglighed er at lave et "fake" hdr billede af 1 fil, eller indsætte en anden clean himmel. -
Som henrik siger så vælter billedet og det skal man bare have rettet op, det er især slemt med bygninger. Himlen ser som henrik også er inde på lidt sjov ud. Ikke kun de lyse pletter, ligner næsten noget pastel malleri halløj.
Generelt syntes jeg også bygningen virker lidt for mørk.
-
Oprindeligt indlæg af |Henrik|
Er det Photomatrix du bruger. ?Hvis ja, så er justering med Micro-contrast - Micro-smoothing - Highlights Smoothing - Shadows Smoothning og Shadow Clipping en go ting.
Så det er bare med at prøve sig frem, men der er lidt problemer med enhver himmel med skyer der flytter sig hurtigt henover himlen, og det siger sig selv at når du så tager f.eks 3 billeder efter hinanden så er disse 3 billeder ikke ens i himlen, du kan self bruge Align funktionen, men det bliver ikke helt godt når de 3 billeder er meget forskellige fra hinanden i himlen.
En anden muglighed er at lave et "fake" hdr billede af 1 fil, eller indsætte en anden clean himmel.Ja det er Photomatrix jeg bruger, har ikke arbejder så meget med den funktioner, plejer bare at være det jeg merger dem sammen i, for min computer crasher vis jeg merger dem i PS. men kunne jo være man skulle til at kigge lidt på alle dens funktioner:D
-
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Som henrik siger så vælter billedet og det skal man bare have rettet op, det er især slemt med bygninger. Himlen ser som henrik også er inde på lidt sjov ud. Ikke kun de lyse pletter, ligner næsten noget pastel malleri halløj.Generelt syntes jeg også bygningen virker lidt for mørk.
har lagt mærke til det med at himmelen er lidt maleri agtigt, det kan være det har noget at gøre med det plug in jeg har til PS det hedder Lucis Art, og ja det kan godt jeg har været lidt voldsom til at smoth det
-
Kender godt det pluging men syntes ikke det tilføjer noget som helst positivt i det her tilfælde.