Ryge-politik

  • Quote

    Originally posted by Señor Jenzen

    Hopper også med på vognen, er fuldstændig enig...


    ja den hopper jeg også lige med på :))

    - MSI GT70 2PC DOMINATOR
    - Intel PM87
    - Intel Core I7-4810QM 2,8Ghz
    - 1x8196 Kingston PC12800 Ram DDR3 800Mhz / 11-11-11-28
    - nVidia GTX870 (941-2500)@(1010-3100)
    - 256GB Samsung EVO840 (C+E) / 1000GB HGST 7200 rpm (D) / 3TB Seagate (Extern)
    - 17,3" Widescreen 1920x1080/60Hz / 180Watt PSU / Logitech G3

  • Jeg er ikke-ryger.


    IMO skulle der være totalforbud mod rygning undtagen i private hjem og i rum hvor rygere kan stå HELT uden at genere ikke-rygere ! At man ryger på en terasse o.lign. er ligemeget så længe det OVERHOVEDET ikke generer nogen!


    Jeg synes det er noget forbandet svineri at ryge! Det er utroligt sundhedsskadeligt og i et land som Danmark går det ud over ALLE når i rygere skal en tur på sygehuset og have ekstremt dyre strålebehandlinger og hvad ved jeg! Jeg synes at alle som får en sygdom som er relateret til frivillig rygning SELV skal betale for deres behandling og IKKE snylte på samfundet på den svinske og egoistiske måde!


    Det er jo det samme som hvis man skar benet af sig selv og så sagde " jeg vil have invalidepension ".


    At folk vil ødelægge sit helbred, bruge tusindvis af kroner og ødelægge tilværelsen for sig selv, så fint. Men når det begynder at gå ud over andre, både mht helbred og via skatten så synes jeg man burde sætte grænsen !


    Jeg synes det er uhyggeligt at nogen synes det er hyggeligt. Hvis man ikke kan nyde livet uden at sidde med en lap papir med tørrede blade med ild i i hånden, så er der sku noget galt med deres sociale evner og de burde måske gå til psykolog!


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    hmm... jeg er jo ryger :]


    Men ser mig selv som en "betænksom" ryger. Hvis jeg f.eks har været på restaurant og betalt en arm for at spise, skal jeg sg* også have lov til at nyde en smøg efter maden - men samtidig har jeg ikke et eller anden sindsygt behov for at bappe hele tiden hvis jeg er ude andre "offentlige" steder.


    De fleste smøger ryger sg* alligevel ned med kaffen her foran computern ;)


    Da vælger jeg så at være enig, vil da også sige jeg "tjekker" lige som mit sted, før jeg tænder smøgen f.eks vis der.. ehm.. kan ikke lige finde på et eksempel :D


    Jeg har bla. en lillebror der ser (tror jeg nok :D ) op til mig, så vælger ikke at ryge i huset når han er tilstede og den slags..


    Må dog også lige sige at jeg syntes ikke-rygere piver lidt for meget nogle gange, alt det der med "de" står klistret op af en og hoster som bare fanden for at gøre os/mig opmærksom på at rygning er farligt, som jeg bla. har oplevet. Så gå dog lidt væk, eller bare stop med at trække vejret :D ....


    Men tror da denne afstemning fuldstændig afhænger at hvem der jo ryger og ikke ryger, og vis der kom en "rigtig afstemning" altså *IRL* ;) så ville de jo 100% være


    IKKE-RYGERE VS. RYGERE
    som nogen nok ville syntes var lidt diskriminerende, (syntes jeg ikke selv)...


  • Eller måske at drikke sig så pisse fuld, og fyrre en pæl i øret. Også derefter forlange man kommer til udpumpning på statens regning? ;)

  • Quote

    Originally posted by spazoid
    Jeg synes det er uhyggeligt at nogen synes det er hyggeligt. Hvis man ikke kan nyde livet uden at sidde med en lap papir med tørrede blade med ild i i hånden, så er der sku noget galt med deres sociale evner og de burde måske gå til psykolog!


    Så du vil altså mene, at jeg burde söge psykologhjälp fordi jeg kan lide at ryge? Gälder det også folk (95% af den danske befolkning) som drikker når de er i byen? For princippet er da det samme.


    Jeg tror närmere det er dig, der har brug for psykologhjälp. At den slags overhovedet kan pisse dig af i dén grad, er da forstyrrende...


  • Det er jo også meningen med demokrati..


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Quote

    Originally posted by Torque


    Så du vil altså mene, at jeg burde söge psykologhjälp fordi jeg kan lide at ryge? Gälder det også folk (95% af den danske befolkning) som drikker når de er i byen? For princippet er da det samme.


    Jeg tror närmere det er dig, der har brug for psykologhjälp. At den slags overhovedet kan pisse dig af i dén grad, er da forstyrrende...


    Jeg mener at du burde søge hjælp hvis du ik ka hygge dig uden at ryge..


    Men så forklar da HVORFOR det er SÅ "hyggeligt" at ryge..?


    Jeg forstår heller ikke hvorfor folk drikker i byen.. jeg har ikke spurgt dem.. jeg ved hvorfor jeg SELV gør det.. det er fordi at jeg tør gøre ting som jeg ikke normalt gør.. jeg bliver i et helt andet humør.. og så glemmer jeg ting fra hverdagen.. jeg stresser af..


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Rygning er noget forbandet svineri.
    Det er usundt, både for den der ryger og omgivelserne.
    Jeg har røget siden jeg var 15 og det har efterhånden kostet mig et hus. :(
    Desværre er det bare sådan, at rygere, alkoholikere og narkomaner, har een ting tilfælles og det er trangen til at gøre det de ikke burde gøre.
    Der er ingen tvivl om, at narko er farligere end at ryge, men en ryger får også nedtur, hvis han/hun ikke får sin smøg, så i mine øjne er rygning på højde med at være narkoman. Der er ikke kun tale om vanens magt. At være ryger er nærmest sygeligt og i stedet for, at inkarnerede ikke rygere, ser rygere som nogle bæster, burde de tænke på, at det faktisk ikke er morsomt at være ryger.
    Hvis man kunne gå ind til lægen og få en sprøjte, så trangen den forsvandt omgående, var jeg ham der bestilte en tid med det samme, men sådan er det desværre ikke. Nikotin plaster, tyggegummi, inhalator osv. synes jeg da lige en ikke ryger skulle prøve. Det smager af h. til, man får det dårligt i maven osv. og så er det alt alt for dyrt, set i forhold til hvor godt det virker.
    Nej i ikke rygere der. Find sympatien og medlidenheden frem til os rygere. Vi er syge, i fare for at blive endnu mere syg og så er det meget hårdere at være ryger, end i umiddelbart tror. ;)


  • Sådan synes jeg også at alle rygere "burde" have det.. ikke fordi jeg synes de har "godt af det" eller noget i den stil... men folk som ryger og stadig synes at det er super fedt, har jeg simpelthen ikke nogen sympati overfor!


    Min far havde røget i mange år, så fik han lungebetændelse og KUNNE ikke ryge i en uge og da han var rask igen havde han slet ikke lyst.. han var utrolig lykkelig over at han ahvde fået lungebetændelse og det var min mor og jeg da også.


    Men min søster derimod. Hun ryger også, hun er gravid men bliver ved med at ryge. Ikke fordi hun ikke kan lade være, men simpelthen fordi hun ikke har lyst.. det synes jeg virkeligt er en skam. Ikke mindst fordi de penge hun bruger kunne bruges på så meget andet!


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520


  • er lidt træt af at folk altid siger det er spild af penge.. men er slik, chips, cola ikke også det da?! det bliver ædt, og ja man får selvfølgelig også noget ud af det. Men det vi ryger også (kræft:P ), men i ved hva jeg mener. Jeg kan så heller ik forstå hvorfor din søster stadig ryger selvom hun er gravid. Det er sq synd for det barn.


    Jeg ryger til gengæld om jeg er syg eller ej hehe.. Jeg har prøvet og stoppe et par gange men det er aldrig lykkes.. sq noget lort..

  • Rygere:


    Guide til at stoppe med at ryge:


    1: Spar så mange penge sammen i kan og køb det nyeste nye HW


    2: Mod alt HW


    4: Køb oven i det noget kobber og noget LN2


    5: Skær kobberet til, så det passer på CPU, NB, SB og GFX


    6: Monter det hele, luk jer inde i et rum med mad og drikke til en uge, og kom ikke ud før i har mindst en rekord inden for 3dmark, superpi osv......


    Når i kommer ud har i ingen penge til smøger og dem i tjener skal i betale til det lån i tog for at erhverve computeren......


    På den måde er i tvunget til at stoppe! ;)



    I kunne selvfølgelig også fået et par venner til at udøve vold på jer hver gang i ryger..... :)


  • ja, jeg kan 100% følge dig, men...(og nu er jeg ikke selv ryger)...det kan på den anden side heller ikke nytte noed at sidde og have medlidenhed med sig selv, det ved jeg sføli også godt du ikke gør hans, men det er der nogen der gør...


    det handler også om viljestyrke tror jeg...nogen har ikke en helt stor grund til at stoppe, så bliver de bare ved...en fra min klasse havde fået forbud mod at ryge inde i huset og da det er pænt koldt at ryge udenfor hver gang man har lyst til at ryge, så ville han hellere stoppe og det har han gjort nu, efter 2 års rygning... :)


    det syns jeg er godt klaret....der var også en anden fra min klasse som skulle på en stor rejse i sommerferien hvilket hun glædede sig overmeget til...og da moren så en dag kom og sagde at hun måtte stoppe med at ryge for at komme med...ja så stoppede hun sq...det var da nice nok...hårdt, men effektivt...

  • Du komme gående ind i toget - skal til at finde din plads men finder ud af at den er i den anden ende toget. Nå - du begiver dig ned igennem kupeen og kommer igennem kupéen for folk med dårlig luft. Her oser det fra højre og venstre. Folk ryger simpelthen lystigt.. og de ser ud til at nyde det! Nå, du skynder dig igennem, men da du finder din plads kan du stadig lugte den indeborende dunst fra kupéen. Men den forsvinder nok i løbet af et par timer eller tre.


    Bytur: Der er godt gang i den da du slår døren op til Caféen - luften er allerede tæt af røg. Når øjnene lige er svedet af begynder du at vænne dig til dunsten. Den er dog stadig ret krads for halsen. Du går forbi 3 fyre der rigtigt er oppe at køre. Idet du går forbi lukker den ene fyr en vind ud lige i hovedet på dig - de andre smågriner mens du fortsætter ind i mængden..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af jurban ().

  • Hvis der er nogen der er interesseret i en fortsættelse:


    Du opdager en skummel lille rygende mandsperson, siddende i det bagerste
    hjørne man dårligt kan ane på grund af det tykke røgslør som dækker hele
    cafeén.
    Du bevæger dig langsom hen mod manden som nærmest er grå og trist, han
    hoster højlydt med en svag rallen bag efter, de forbandede ligkistesøm
    væser han, man burde sku holde op med at ryge siger han og griner selv af
    sin vittighed, som han sikkert har slynget ud i røgskyen der er omkring
    ham, 1000 gange samme formiddag.
    Askebægret står hjælpeløst på bordet foran ham og hans skumle medrygere,
    cigaretterne ligger hen uslukkede og fylder lokalet med endnu mere røg,
    som vanskeliggører dit syn i at finde frem til ham du er blevet sendt ned
    efter.
    Du er døden, den ubarmhjertige profet, profeten der prøver at overtale
    rygerne til at vise hensyn , men ak ´,, dit hverv denne gang er at hente
    den lille grå mand hjem til hvile... Du rækker ud efter ham, trygler ham
    til at droppe den sidste cigaret, men inden du når dit greb, har han tændt
    den dødbringende lille hvide cecil, han tager et dyby hiv,...........men
    allerede inden han når at puste ud, mærker han jaget i sin brystkasse,
    hjertet virker hårdt i hans bryst ,og giver ham en pinefuld smerte, han
    forsøger at råbe om hjælp, men ordene skjules af smerte og en lang sidste
    rallen, samtidig med han langsomt glider frem mod bordet og askebægret på
    bordet..
    Han stirre stift ud i luften, og endelig frigøres hans sjæl, aldrig mere
    skal hans sjæl befænges med røg fra cigaretterne.
    Han lander, som var det bevidst med panden lige i askebægret som knuses
    ved slaget, som var det den grå mands sidste hævn over røgen... dø dit
    usle svin, dø,,,, thi din pine i mig har været lang... dø.


    Du kommer hjem og smider dit tøj i vasketøjskurven. Din hals er svedet af og den hurtige ansigtsvask inden du går i seng hjælper ikke på den dårlige aroma. 3 dage senere åbner du vasketøjskurven og finder til din skræk dit gamle bytøj - nu værre lugtende end nogensinde...

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af jurban ().


  • Hmm, nu tvivler jeg også på at de vil have din sympati. Hvad er der galt i at være tilfreds med at ryge? Jeg ryger da stadig med største velbehag, og vil blive ved med det. Narkomaner? måske... Nikotinen er jo vanedannende - men jeg har det fint med det.


    Jeg har på fornemmeren at vi kunne sidde her og debatere dette til dommedag, uden nogensinde at komme videre. Så jeg stopper mine indlæg her.

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Du går da helt i selvsving nu.


    Psssst.... Rød fluesvamp er altså heller ikke sund. ;)


    Jeg ved det... Jeg ELSKER bare dette emne!... Er mega Anti-ryger... og kan absolut ikke forstå rygere... men så'n er jeg..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by jurban
    [quote]Originally posted by The Hans
    Jeg ved det... Jeg ELSKER bare dette emne!... Er mega Anti-ryger... og kan absolut ikke forstå rygere... men så'n er jeg..


    Det ses tydeligt. ;)


    Jeg kan sagtens følge dig. Et eksempel:


    Busser og jeg er en skidt blanding. Bare en tur med bybussen er nok til, at jeg er køresyg i flere timer bagefter, men fly og skibe har jeg ingen problemer med.
    I gamle dage sad folk og røg, bare de skulle med bybussen i 5 minutter. Selv om jeg selv ryger, gjorde røgen det 100 gange værre og det var lige før jeg kastede op, inden jeg skulle af bussen. Jeg giver en tommefinger op, til rygeforbud i busser og fly og jeg synes det samme skulle gælde for tog. ;)
    Som Torque han siger, så kan der debateres om dette emne i årevis, uden at der opstår enighed, så jeg vil gøre, som han gør. Ikke flere posts om dette emne fra mig af. ;)

  • Synes rygning skulle totalt forbydes, og dermed være ulovligt, for folk under 30 år..


    Og så skulle der vises dokumentation hvis man skulle købe 'smøger'.. altså så man kunne bevise man var 30 år..


    Dem der er under 30 år, skulle henvende sig til kommunen, og i samarbejde med dem stoppe med at ryge..


    Så kan i godt gætte min mening :D

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP