Nikon D80 + fjernbetjening

• Jeg har et "nikon D80" jeg fik for kort tid siden købte mig en fjernbetjening, en "ML-L3" der skulle passe til, efter hvad jeg kunne se her: http://www.photoshop.dk/pi/Nik…_fjernbetjening_157_.aspx

Men der var ikke nogen brugsanvisning med da jeg fik den, havde jeg lidt regnet med.
    har prøvet lidt forskelligt, men synes ikke jeg kan få det til at virke,
    Jeg har søgt en vejledning i det online, men her har jeg heller ikke kunne finde ud af noget.

Nogen der kunne fortælle mig lidt om hvordan det fungere?

• ja.... ved ikke lige meget om det kamera, købte det det bare fordi jeg så, i starten af 2008, at det var blevet kåret til årskamera i 2007.

er det Menu->Shooting Menu->Long exp. NR der skal vælges til "on" i stedet?

• siger mange tak, for det link, havde ikke selv helt kunne finde en vejledning i det Nikon D80 kamera.

så skulle jeg gerne få det problemn løst. : )

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    [quote]Oprindeligt indlæg af BronZ
    ja.... ved ikke lige meget om det kamera, købte det det bare fordi jeg så, i starten af 2008, at det var blevet kåret til årskamera i 2007.

er det Menu->Shooting Menu->Long exp. NR der skal vælges til "on" i stedet?

http://www.wonderhowto.com/how…0-s-shooting-mode-220481/

Ellers Menu > Custum Setting Menu > Shooting Mode og vælg her Quick-response rem.

• nu har jeg fået mit kamera til at tage billeder, 15 sek. efter man trykker, var egentlig ikke det jeg ville.
    Jeg havde læst at man kunne justere på kameraets lukke tid, vil godt prøve at tage billeder med lang lukke tid, har et stativ, så jeg skulle sikre, at kameraet ikke bliver rystet, undervejs.
    det var også derfor jeg købte den fjernbetjening, for at kunne tage et billede, unde at røre og forstyrre kameraet.
    hvordan justere jeg mit kameras lukke tid?

Oprindeligt indlæg af BronZ
    nu har jeg fået mit kamera til at tage billeder, 15 sek. efter man trykker, var egentlig ikke det jeg ville.
    Jeg havde læst at man kunne justere på kameraets lukke tid, vil godt prøve at tage billeder med lang lukke tid, har et stativ, så jeg skulle sikre, at kameraet ikke bliver rystet, undervejs.
    det var også derfor jeg købte den fjernbetjening, for at kunne tage et billede, unde at røre og forstyrre kameraet.
    hvordan justere jeg mit kameras lukke tid?

Humm, har du ingen manuel til kameraet. ?

Ellers stil hjulet på M eller S.

Drej hjulet 1 til m eller s og drej på løs på komando hjulet 2.

• Jow... har en brugsanvisning, jeg har fundet ud af få den fjern betening til at virke nu, jeg var bare gået lidt i stå, synes lige det drillede lidt.
    Mangler stadig at finde ud af lidt, for når jeg nu fik den til at arbejde sammen med den fjernbetejning, var det bare med normal lukketid, men jeg skulle gerne finde ud af hvordan man justere den luketid.
    så mange tak for hjælpen.