Game PC 5-6000kr

  • Ja endnu en tråd som der sikkert er mange af... Kan ikke finde dem.


    Nu har jeg fusket mig gennem flere år med saml selv hardware i overskud, fra venner og bekendte og holdt mig kører med de fleste spil.. Har pt en:


    Athlon 64 3000+
    Nforce4 bundkort
    8800xfx 512mb grafik
    2gb ram (mener den kører ddr333)


    Nu er mit grafikkort bare brændt af og min strømforsyning evt også... Gider ik poste penge i den spand!


    Jeg skal kun bruge en komplet computer (har skærm osv). Vil ofre ca 5000kr på det, fordi jeg har før i tiden brugt alt for mange penge på at skulle have det vildeste på daværende tidspunkt og altid følt det har være spild af penge på sin vis, fordi jeg ik har ku mærke forskel på de extra par tusind man har smidt. Og det bliver alligevel hurtigt forældet og falder meget i pris.


    Så det bedste til ca 5-6000kr. Eneste krav er ihvertfald 500gb harddisk (da alt mit lort ligger på 4 120gb gamle IDE ATA harddiske)... Hvis man vil have mere end 500gb skal man så have 2 diske istedet for en stor på 1000gb fx?


    Det må gerne være samlet eller adskilt betyder intet.. (gider bare ikke få stumperne hos flere forskellige forhandlere), er mit indtryk at man næsten lige så godt kan købe færdige systemer nu iforhold til før i tiden??


    Sidste spørgsmål... Bruger XP pro 32bit nu og er virkelig glad for det! Vista er så skuffende og irriterende at bruge!! Så den står på XP fortsat :D Skal jeg have det i 64bit eller 32bit? Og hva er egentlig forskellen??


  • 64 bit understøtter mere end 4gb ram samlet, dvs. med 32 bit kan du ikke engang udnytte 4gb helt.


    Har du kabinet?

  • Gigabyte GA-EP45-UD3R til ca. 1000
    http://www.edbpriser.dk/Produc…233&searchArea=&Soegeord=
    Core 2 Duo E8400 til ca. 1200
    http://www.edbpriser.dk/Produc…451&searchArea=&Soegeord=
    Samsung SpinPoint F1 640 GB til ca. 500
    http://www.edbpriser.dk/Produc…087&searchArea=&Soegeord=
    Corsair TX650W til ca. 700
    http://www.edbpriser.dk/Produc…210&searchArea=&Soegeord=
    OCZ Platinum 2 x 2 GB til ca. 400
    http://www.edbpriser.dk/Produc…806&searchArea=&Soegeord=
    GTX 275 til ca. 2000 (er ikke kommet på edb priser endnu)
    http://www.komplett.dk/k/search.aspx?q=gtx+275
    i alt ca. 5800


    ved ikke om det kan fås hos en forhandler... det må du selv prøve dig frem til på edbpriser


  • Yderst fornugtige valg. Damn! de ram er kommet langt ned i pris hva? :cheers:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Yderst fornugtige valg. Damn! de ram er kommet langt ned i pris hva? :cheers:


    Ja, men hvis du spørger dnope2 eller hvad fiflen han hedder på hol så er de meget dårlige... ingen begrundelse dog, lol

  • Hvis bare man kan hive fsb 500 ud af dem er de vel pengene værd tænker jeg. Det rækker til de fleste. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Hvis bare man kan hive fsb 500 ud af dem er de vel pengene værd tænker jeg. Det rækker til de fleste. :)


    Netop... har set at den samme tråd kører på hol... der er selvf. kommet frem til et AMD system, ikke fordi at jeg har styr på om det er bedre eller værre :))

  • Hehe skægt i nævner det... Indtil videre har jeg kun fået AMD systemer hos dem og Intel system her hos jer...


    Og nej jeg vil gerne have nyt kabinet... Hvis det dog findes som et simpelt og uden glas og neon lort overalt!!!


    Men ku godt beholde det jeg har nu hvis jeg alligevel selv skal samle...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af namrepus
    Hehe skægt i nævner det... Indtil videre har jeg kun fået AMD systemer hos dem og Intel system her hos jer...


    Og nej jeg vil gerne have nyt kabinet... Hvis det dog findes som et simpelt og uden glas og neon lort overalt!!!


    Men ku godt beholde det jeg har nu hvis jeg alligevel selv skal samle...


    Antec 300 er udemærket

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af namrepus
    Hehe skægt i nævner det... Indtil videre har jeg kun fået AMD systemer hos dem og Intel system her hos jer...


    Og nej jeg vil gerne have nyt kabinet... Hvis det dog findes som et simpelt og uden glas og neon lort overalt!!!


    Men ku godt beholde det jeg har nu hvis jeg alligevel selv skal samle...


    Du skal tænke på at hvis du får lyst til at oc så er det bundkort jeg foreslår klart det bedste valg

  • Har haft og rodet med computer i mange år, aldrig gidet OC eller interesseret mig for det...


    Grunden til jeg sørger hjælp er fordi jeg ikke har været inde i PC verden i længere tid og så er man total sat med forstand på Hardware :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Netop... har set at den samme tråd kører på hol... der er selvf. kommet frem til et AMD system, ikke fordi at jeg har styr på om det er bedre eller værre :))


    Dog er der også lidt mere riv i en Phenom II end den E8400 der ;)


    Men jo, Dnope2 er en dejskraber, ingen tvivl om det.. De små OCZ'ere ehr er ganske dejlige

  • Hans navn siger da også alt. Det er jo Genrelt Ocz han har noget imod. Det er ikke seriøst. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Antec 300 er udemærket


    Jop har det selv pt. treehundred fra antec er et fint og billigt kabinet. :T
    Ham duden vil lige pludselig godt købe den slags ram og så vil han ikke alligevel. Kukur. :))http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=11&tid=486330

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • vil sige at baloos forslag ikke bliver meget bedre til prisen....men hvis dit gfx stadig virker kan du da bare bruge det endnu, det er bestemt fint endnu...så kan der bruges lidt penge på ekstra køling, hvis du vil oc...hvilket imo vil give mere samlet ydelse....og så en windows 7 sidst på året :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    Dog er der også lidt mere riv i en Phenom II end den E8400 der ;)


    Men jo, Dnope2 er en dejskraber, ingen tvivl om det.. De små OCZ'ere ehr er ganske dejlige


    Phenom hurtigere end Intel e8400? Hva bassere du det på?? Syntes jeg har læst mig frem til det modsatte....


    Og til Fragman... Mit grafik er jo brændt af :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af namrepus


    Phenom hurtigere end Intel e8400? Hva bassere du det på?? Syntes jeg har læst mig frem til det modsatte....


    Og til Fragman... Mit grafik er jo brændt af :D


    Ta nu bare den jeg foreslår... den oc sig selv til 4GHz med en lala køler

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af namrepus


    Phenom hurtigere end Intel e8400? Hva bassere du det på?? Syntes jeg har læst mig frem til det modsatte....


    Og til Fragman... Mit grafik er jo brændt af :D


    Jeg skrev ikke hurtigere nogen steder..


    Men hvilke tests har du kigget på? For dem jeg har set af Phenom II 940, der blæser den da på over-all performance den E8400 tilbage i æsken..


    Sådan noget som fx Super PI kan du ikke bruge til en fløjtende fis til hverdag ;)


  • Også når E8400 kører ved f.eks. 4.25 GHz? Spørger af ren nysgerrighed da jeg ikke har kigget på de nye AMD overhoved. Har du link til en god test?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Også når E8400 kører ved f.eks. 4.25 GHz? Spørger af ren nysgerrighed da jeg ikke har kigget på de nye AMD overhoved. Har du link til en god test?


    Kiggede via XS som er nede..


    Mindes ikke de havde en E8400 over 4Ghz, og AMD'en over 3.8Ghz..


    Det var blot en test, og ikke noget med at finde ypperste OC osv osv.. Testen gik primært på stock speed's, og hvilket der gav mest for pengene.. Og der har Quad-Core jo efterhånden en lille fordel, da mere og mere kan drage nytte af den :)