arbejdsløshed forsikring,

• hey folkens. tænkte jeg ville høre om nogle af alle jer folkens derude kender til nogle af de der "populære" arbejdsløsheds forsikringer, arbejder i bygge anlæg og ville gerne have en lille vished om at jeg ikke kommer til at gå fuldstændig på røven, ved jeg har arbejde næsten resten af året ud (til november) og efter der er jeg usikker på hvad der skal ske. så måske et godt tidspunkt for mig at få noget sikkerhed .

har IF som forsikring men de tilbyder ikke umiddelbart noget der,
    er skam i 3F fagforening men det er kun 15700kr om måneden man får der., ville gerne forsikres op til de ca 25.000kr om måneden bare for at være på den sikre side. nogle der kan anbefale et sted man kan få oprettet sådan en sikkerhed ????
    dyrt med lejlighed, bil og 2 børn og ikke mindst kæresten...... fik jeg nævnt kæresten^^ ? . :-(

Mvh.
    Drunken

• 1 jeg tror det er dyrt.
    2 jeg tror ikke der er mange der har gjort det, tallet for den slags er hvertfald ikke steget siden finanskrisen. Kilde: http://www.npinvestor.dk/nyhed…rbejdsloeshed-181173.aspx
    Du må gå på jagt efter et selskab der vil. 8)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Rettet en gang, sidst af Baloo ().

• Du skal lige være opmærksom på, at der kan være et krav om, at du skal have været i arbejde et år mens du har betalt for arbejdsløshedsforsikringen nøjagtigt som der er et krav ang. a-kasser.

Jeg har endnu ikke hørt om nogen der har fraveget fra kravet om et års beskæftigelse før du kan få nytte af din arbejdsløshedsforsikring.

Oprindeligt indlæg af baloo
    2 jeg tror ikke der er mange der har gjort det, tallet for den slags er hvertfald ikke steget siden finanskrisen. Kilde: http://www.npinvestor.dk/nyhed…rbejdsloeshed-181173.aspx

Det er ellers ikke det der bl.a. er meldt ud i nyhederne. Der er flere gange meldt en stigning i antallet af arbejdsløshedsforsikringer, specielt blandt ledere skulle der have været en kraftig stigning.

LINK

• hmm, ja der er en del faktorer der spiller ind her,, men bliver ikke permenent fyret efter november. plejer at dukke noget op. evt max et par måneder på a-kassen, men man ved aldrig. det er jo der den ligger :-)

syntes bare ikke at falde over noget steder med arbejdsløsheds forsikring andet end de store firsikrings selvskaber - og der kræves det man har samlet sine forsikringer, ^^ hell no. så vil min Bilforsikring stige med 10.000kr om året, faktisk lidt over, damn..

• Muligheder er der vel masser af ... f.eks
    http://www.tryg.dk/netinsuranc…aAndreLedighedsforsikring
    ... Det var lige det nemme link da jeg har mine forsikringer hos TJM :))

Har dog ikke en "ledighedsforsikring" da jeg ikke kan se at det skulle være andet end penge ude af vinduet. Så vil jeg hellere bruge pengene på at spille lotto :))

Er dog medlem af en A-kasse, men det er jo nok fordi jeg er blevet hjernevasket af familien siden jeg var en knægt :crazyeyes: - Regnede jeg lidt på det, så ville det økonomisk sgu nok være en langt bedre idé at smide lidt penge ind på en konto til en regnvejrsdag frem for at smide dem ned i en mørkt hul inde hos fagforeningen :crazyeyes:

• tja a-kassen har jeg da brugt et par gange, men igen aldrig fået så meget fra dem som jeg har betalt på et år.. betaler ca 950kr om måneden til 3f. bliver jo en del tusinde kroner med tiden...

hmm. nå. jamen. så må jeg jo se hvad jeg kan få ud af det ^^

Oprindeligt indlæg af Carsten_DK

Ja, men det kalder jeg nu ikke en "hage". Sådan er det jo alle steder

Hvis du kigger på hvad #0 skriver...

Oprindeligt indlæg af Drunken
    ville gerne have en lille vished om at jeg ikke kommer til at gå fuldstændig på røven, ved jeg har arbejde næsten resten af året ud (til november) og efter der er jeg usikker på hvad der skal ske. så måske et godt tidspunkt for mig at få noget sikkerhed .
    Mvh.
    Drunken

Så hjælper det jo ikke så meget

Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    De fleste med et boliglån er vel nødt til at være i A-kasse ellers tror jeg ikke banken er med på at låne penge til boligen?

Nu er der jo også forskel på at være medlem af en A-kasse og så have tegnet en ekstra lønforsikring, som vist er det korrekte ord for det tråden handler om.

Det gør i hvert fald en forskel i den sidste ende hvis man overholder alle kriterier for, at ens lønforsikring kan træde i kraft i tilfælde af, at man bliver fyret.