Problemer med nye dele - ram fejl

  • Jeg har endelig fået samlet min computer, efter at nogle "nye" dele kom hjem til den i dag.


    Jeg kan simpelthen ikke få den til at boote ind i biosen. Den viser intet på skærmen. Har prøvet med to forskellige grafikkort, men stadig intet virker.


    Systemet består af:
    Intel E5200
    Abit AW9D
    2GB Corsair XMS2 DDR2 PC6400
    Sapphire X1950PRO PCI-E
    Corsair HX520W


    Den kommer med fejlen "c1" som betyder: "Detect memory-Auto-detection of DRAM size, type and ECC-Auto-detection of L2 cache (socket 7 or below)". Det er tilsyneladende en ram fejl.


    Jeg har prøvet at cleare cmos, uden held. Både ved at tage alt strøm fra computeren, tage batteriet ud og ændre jumperen, stadig uden held. Har også prøvet enkeltvis med hvert ram-modul i forskellige sokler, uden at der skete noget, stadig fejl "c1".



    Håber nogen har nogle råd til hvad jeg kan gøre. På forhånd tak.

  • det er bios opdatering ,den skal ha ,supporter ikke e5200 cpu da den er under test efter hvad abit skriver om cpu support

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Okay, men kan jeg ikke få lidt problermer med at smide en ny bios på? Altså den vil jo ikke engang boote ind i den nuværende bios, så hvordan skal jeg nogensinde komme ind i dos hvor jeg kan installere den nye bios?


    Så skal jeg vel ud og have fat i en anden cpu og så installere ny bios fra den? Har bare set andre på nettet køre med det bundkort og så en e5200, så ved ikke lige hvad der går galt her...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kenny
    Okay, men kan jeg ikke få lidt problermer med at smide en ny bios på? Altså den vil jo ikke engang boote ind i den nuværende bios, så hvordan skal jeg nogensinde komme ind i dos hvor jeg kan installere den nye bios?


    Så skal jeg vel ud og have fat i en anden cpu og så installere ny bios fra den? Har bare set andre på nettet køre med det bundkort og så en e5200, så ved ikke lige hvad der går galt her...


    De har sikkert også opdateret bios skal du se ;)


    Har du prøvet med et par andre ram?

  • Kender du ikke en, som evt. har en CPU, du lige kan låne, indtil du har fået flashet din bios, til den sidste nye, så er problemet da løst.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Kender du ikke en, som evt. har en CPU, du lige kan låne, indtil du har fået flashet din bios, til den sidste nye, så er problemet da løst.


    Mvh
    Sam


    Jeg har snakket med nogle venner om det, men uden held, så nu må vi se hvad jeg finder ud af ;)


    Skal hjem til en kammi for at tjekke mine ram i hans computer, så jeg er sikker på det ikke er dem. Men tror nu ikke det er rammene, siden den slet ikke kan komme ind i bios. Så må fortsætte min søgen efter en cpu jeg kan bruge :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Alternativt må du købe en billig S775 CPU (Celeron), opdatere BIOS med den i, og så returnere den. Umoralsk, så det er lidt op til dig selv om du vil returnere den.


    Ja det er rimelig umoralsk, men kunne godt finde på det, hvis ikke Rasmus_yamaha allerede havde tilbudt sin hjælp med at låne en cpu.
    Jeg skal bruge computeren på mandag, så jeg skal lige have undersøgt det noget mere om en af mine venner ikke kender en her i Herning der har en jeg kan låne, for det ville klart være det nemmeste :)

  • Ellers kommer du bare forbi viborg så skal jeg da hjælpe :9xo

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Tak for tilbuddet Artisan, men har lige hentet en Celeron D af en af mine venners venner, det kostede mig så en sandwich at låne den, men tror det går :P


    Så må jeg håbe jeg kan få opdateret min bios, så den anden cpu kan blive smidt i ;)

  • Held og lykke med flashning :T

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Det lykkedes! :clap: og har min E5200 sat i nu. Nu skal jeg bare til at have installeret windows.


    Har bare aldrig oplevet en så tynd manual som fulgte med her :rolleyes: virkelig nederen! Ved ikke hvordan jeg får min diske til at køre i raid, da jeg ikke har nogen idé om hvor det skal gøres? Der kommet ikke noget frem efter jeg har set logoscreen for bios.

  • Så fik jeg sørme smidt windows på svinet ;) nu kører det hele bare! Det var bare lige et spørgmål om at jeg fik rodet hele min bios igennem.


    Tak til alle for hjælpen! :) :rules:


    Lukker og slukker