Hej,
Jeg ved godt jeg spørger om rimelig meget herinde, sorry
Men har prøvet at google på div. artikler vedr. mængden af rams betydning for spilleoplevelsen på et gfx og hvilken type, der er bedst. Men de er allesammen fra 2003-2005 og vi skriver jo altså 2009, så noget må der være sket siden.
Sluger spillene idag så meget ram, at der er betydning på forskellen mellem 512MB og 1GB, hvis man spiller med max opløsning 1280x1024? '
Og har ram overhovedet noget at sige for AA, isotropisk filtrering og PhysX?
Og så er der jo også SLi/Crossfire, kan man tale om en direkte fordobling af den samlede mængde ram og hastighed ved sådan en konfiguration?
Er der iøvrigt nogen fordel ved at vælge GDDR5 fremfor DDR3 ram på gfx?
Jeg har hørt nogle nævne, at man kan bruge sit gamle gfx som PhysX og sit nye til at rendere spillet, er det virkelig rigtigt?
Det var en ordentlig smøre, men I ved sq alt herinde - så på forhånd tak