• Nu er min maskine ved at være oppe igen den har lige i nat fået trukket alle billeder ind på raidet igen fra backupen så nu skulle jeg også gerne snart begynde at sparke nogen op igen :)


    Et fint røg billede jeg ville nok lige fjerne den mørke klat øverst i højre hjørne da den er lidt forstyrende i mine øjne :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Nu er min maskine ved at være oppe igen den har lige i nat fået trukket alle billeder ind på raidet igen fra backupen så nu skulle jeg også gerne snart begynde at sparke nogen op igen :)


    Et fint røg billede jeg ville nok lige fjerne den mørke klat øverst i højre hjørne da den er lidt forstyrende i mine øjne :)


    Super.


    Tak for kommentaren.


    Hvis der er nogle der er lidt lost om hvordan sådan et billede tages, er der lidt læsning her.>



    1 af opskrifterne er som følger:


    Kameraet sættes på stativ og baggrund sættes op. Lys/blitz fra en af siderne eller bagfra sættes også til.


    Sæt kameraet på auto focus, placer så en genstand af en eller anden art f.eks din finger, lav så autofocus på denne, og det skal self. være der hvor du forventer at røgen kommer, slå så over til Manuel focus.


    En lukker på 1/100 er rigeligt, blænde åbningen på omkring f/10 - f/16, disse tal er self. afhænnig af hvad lys/blitz du bruger, men en lille blændeåbning ( Lille = højere f/tal ) er at foretrække til sådanne billeder.


    Dette billede er fra tændstikker, men røgelses pinde er at foretrække.


    Dette billede er der brugt invert - B&W + farve.


    Go' arbejdslyst. ;-)


    Vh Henrik


  • Kan lige tilføje at man lige så godt kan smide lukketiden op på de 200-250 som er max ved flash brug. Man ønsker alligevel ikke noget naturligt lys i billedet og det ændre ikke noget på flasheksponering om du bruger 1/100 eller 1/200.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Kan lige tilføje at man lige så godt kan smide lukketiden op på de 200-250 som er max ved flash brug. Man ønsker alligevel ikke noget naturligt lys i billedet og det ændre ikke noget på flasheksponering om du bruger 1/100 eller 1/200.


    Helt korrekt, når man har Nikon er max lukker 1/500 ved brug af flash. ;)


    Med den opstilling jeg laver til disse billeder har jeg en lukker imellem 1/100 - 1/200 og det er fint i mit setup. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|


    Helt korrekt, når man har Nikon er max lukker 1/500 ved brug af flash. ;)


    Med den opstilling jeg laver til disse billeder har jeg en lukker imellem 1/100 - 1/200 og det er fint i mit setup. :)


    Se det kan du så ikke sige for det kommer meget an på hvilket kamera du har :) På de små modeller er den og det har noget at gøre med lukker typen. På de større modeller er den som ved de fleste andre huse 200-250 :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Se det kan du så ikke sige for det kommer meget an på hvilket kamera du har :) På de små modeller er den og det har noget at gøre med lukker typen. På de større modeller er den som ved de fleste andre huse 200-250 :)


    Ok, det vidste jeg så ikke, jeg har jo bare mit aldrene D40 som tar 1/500 ved brug af flash.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jesperc
    Er det muligt at få en i format: 1680 x 1050 pixels (Widescreen)?
    Kunne godt tænke mig at have en som baggrund :)


    Hvis du kigger lidt på billedet kan du jo se det er højformat så bliver nok lidt svært :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ||TheiZ||
    Hvordan har du fået baggrunden helt kulsort ?


    Det er jo bare et spørgsmål om at flashen ikke rammer baggrunden. Så vil den blive helt sort.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ||TheiZ||
    Hvordan har du fået baggrunden helt kulsort ?


    Som WHAT skriver skal lyset ikke ramme baggrunden, hvis der alligevel kommer lidt lys på baggrunden er det lynhurtigt klaret i raw konverteren i PS. ;)