Hjælp til AM3 system :)

  • hey allesammen


    har besluttet mig for at det nok snart er tid til at skifte pc'en ud, med noget mere tidssvarende. har brugt en del tid på at kigge rundt omkring og er kommet til den konklusion at et AM3 system er det der giver mest "bang for the buck" lige nu, da man vist rimelig nemt kan overclocke sådan en mofo :)


    planen er at købe følgende, primært fra tn-hardware.dk (erfaringer med dem høres gerne), og så overclocke den til omk. 3,5 Ghz til at starte med


    [Blocked Image: http://i72.photobucket.com/albums/i192/Be0wulf10000/forslag_til_pc.jpg]


    er der noget her som ikke stemmer eller som bør laves om til noget andet? jeg er lidt i tvivl mht rammene, for som jeg kan forstå det er de nye PII'ere ret glade for stramme timings (som CL7).
    jeg ved heller ikke helt med gfx'et, om det skal være det, men det ser ud til at yde helt ok stadigvæk.


    prisen som den står der passer mig ret godt, den skal i hvert fald ikke over 6000,- (helst ikke)... er jo stadig studerende :pokey:


    håber i har nogle gode råd e.l.



    på forhånd tak
    frederik

  • Asrock har ikke ligefrem det bedste ry blandt bundkort producenter :boxed: Så vælg du hellere et andet, det her fra gigabyte kunne være en mulighed ;)


    Mht. grafikkort kan du spare en 100-lap ved tage inno3d's udgave af 9800GTX+'eren og de yder identisk.


    Hvis du gerne vil lave et solidt overclock, skal du nok overveje en anden køler end den fra Zalman, denne her Xigmatek skulle virkelig give bang for the buck ;)


    Ellers ser det fint ud

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Synes det ser fint ud men asrock bundkortet ville jeg også udskifte med et andet bundkort.


    Der er masser af power i sådan en X3 720BE den klare sig virkelig godt og den skulle overclocke meget godt :D

  • alright sweet :)


    ja jeg vidste egentlig godt at asrock ikke var det bedste, syntes bare jeg havde læst et sted at de havde oppet sig... men tager sgu et andet, det gigabyte havde jeg også kigget på


    vil da lige kigge på det med køleren! og tak for linket til et billigere gfx 8)


    glemte lige at skrive at den skal bruges til lidt spil, ikke det helt vild krævende, og så en del CAD (proEngineer)... men det ændrer nok ikke så meget



    tak for hjælpen so far :rules:


    EDIT: kom til at tænke på, jeg har 2 gamle 36 gb raptors i raid0, er de stadig gode nok til at køre styresystem og programmer fra? de er jo lidt gamle efterhånden.
    EDIT 2: nogen der ved hvor meget gfx'et larmer?

  • Ville nok vælge denne PSU isedet næsten samme pris + 100 kr . Også fra Corsair dog 650 W http://www.edbpriser.dk/Produc…210&searchArea=&Soegeord=



    Af hensyn Til Bundkort er gigabyte et godt valg har selv lige købt Fx Udgaven af samme . Kører Godt .


    Måske vælge et Hd 4870 istedet da du jo så har muglighed for at køre crosfire senere .


    Sapphire RADEON HD 4870 Pris ca 1350 kr
    http://www.edbpriser.dk/Produc…777&searchArea=&Soegeord=


    Af Hensyn til Ram kører jeg med de samme ram til Gigabytebundkortet . Kører udemærket . Men har kan dog ikke komme over 1600 Mhz , skyldes måske bios på bundkortet .


    Skal du have Cl 7 Skulle disse være gode kan se at prisen er rimelig . Er lige Pt faldet meget siden jeg købte mine . Jeg vil sige at de klart er dem du skal vælge istedet .



    PDP PATRIOT Extreme Performance Low Latency Pris kun 853 kr . Men skøn dig at prøve at bestille kan være en fejl i prisen .
    http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=450661&Specs=true
    Har handlet hos dette firma et par gange og har ind til nu ikke haft problemmer . Men jeg synes at de ram er så billige at det da er et forsøg Vejr at prøve at bestille .


    Hvis det ikke lykkes så bestil dem du selv har valgt , for ellers skal du op at give 1100 Kr for at få Corsair cl 7

    Bundkort: Asus M5A99X
    Chipset: 90X/SB950
    Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
    Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
    Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
    Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
    Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W


    Win 8,1 Pro 64 bit


    Club 3 D 7950 til salg kom med bud

    Rettet 3 gange, sidst af janbau ().

  • Tænker på om det ikke ville være bedre med et Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P eller et ASUS M4A79T Deluxe begge er med det største chipset fra AMD. Det du har valgt er med indbygget grafik i chipsættet.
    Begge skulle overclocke temmelig godt. De har begge 10 fases spændings-forsynding til CPU for stabilitet ved OC. Asus har desuden ekstern E-SATA det betyder ekstrem hurtig overførsel af data fra ekstern HDD. Begge har rige muligheder Ang. SLI el. Crossfire opsætninger også.

  • Jo det ville da være bedre med et Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P . Med dette bundkort følger der også Braket med til E-Sata . Dette bundkort er jeg godt tilfreds med kører super godt .


    ASUS M4A79T Deluxe er også et godt valg kun ca 100 kr mere .


    Du kan ikke køre sli på et Amd Chipset lige pt da Nvidia ikke har givet lisens mig bekendt . Det er derfor jeg anbefalder dig at købe et Ati grafikort .



    Det bundkort jeg har har ikke indbygget Grafik så skal du vælge Gx chipsetet. dette chipset er også godt og her kan du få et rigtigt godt bundkort fra Asus til ca 1000 Kr .
    Af hensyn til de Billige PDP PATRIOT Extreme Performance ram synes jeg virkelig du skulle få undersøgt om prisen holder og om de kan levere . Jeg havde bestildt dem hvis jeg havde kunnet have fået dem til den pris .



    Her en Ovesigt over tilgænglige Am3 Bundkort


    http://www.edbpriser.dk/Produc…6&Submit.x=29&Submit.y=15

    Bundkort: Asus M5A99X
    Chipset: 90X/SB950
    Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
    Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
    Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
    Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
    Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W


    Win 8,1 Pro 64 bit


    Club 3 D 7950 til salg kom med bud

    Rettet 3 gange, sidst af janbau ().

  • ok, det var jo super jeg lige spurgte herinde :)
    tak for de gode råd!


    har lavet lidt mere research med jeres råd i tankerne og kommet frem til disse ændringer:


    OCZ Gold 2x2gb PC12800Cl8
    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
    Gainward HD4850 GS
    Corsair TX650W
    Xigmatek køler



    de patriot ram var desværre sat til en forkert pris (og heller ikke på lager).


    samlet pris bliver så lige omk. 6000,-


    er der stadig nogen bekymringer eller ser det fint ud? :9xo

  • Ser skam rigtig godt ud .


    Ja en skam med de patriot ram hvisnok typisk for det firma . Men det var da forsøget vejr , synes bare det er lidt dårligt at prisen har været forkert i nogle uger i følge Edbpriser .



    Hvis der bliver nogle problemmer med noget når du har fået samlet systemet , send mig bare en pm en besked , eller skriv her i denne tråd .
    Jeg har efterhånden noget kendskab til oc på det bundkort .


    Du kan evt hente den nyeste bios men den kører fint på den kortet er leveret med . Gøres nemt inde Fra windovs af du skal dog lige først instalere et Program .


    Hilsen Janbau

    Bundkort: Asus M5A99X
    Chipset: 90X/SB950
    Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
    Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
    Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
    Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
    Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W


    Win 8,1 Pro 64 bit


    Club 3 D 7950 til salg kom med bud

    Rettet en gang, sidst af janbau ().

  • De der PDP PATRIOT Extreme Performance Low Latency Pris kun 853 kr . Er igen til salg hos en anden forhandler . Den anden forhandler skriver skam stadig de kan sælge dem .
    Prisen er dog steget til 960 Kr ( 927 kr hos den forhandler du selv søgte hos )


    http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=450661&Specs=true

    Bundkort: Asus M5A99X
    Chipset: 90X/SB950
    Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
    Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
    Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
    Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
    Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W


    Win 8,1 Pro 64 bit


    Club 3 D 7950 til salg kom med bud