Hjælp til bærbar

  • Hej :)


    Jeg har ikke rigtig fulgt med hardware udviklingen de seneste år så jeg er ret lost omkring hvilken CPU type jeg skal gå efter i min kommende bærbare.


    Jeg skal primært bruge den til at arbejde med musik og vil også gerne kunne spille på den. Derudover benytte den til normal surf og osv. der skal ikke laves studier på den. Jeg regner dog med at skulle bruge den til billedebehandling. (Photoshop etc.)


    Jeg regner derfor med at få brug for en masse ram, da jeg typisk ligger og roder med musikfiler der hurtigt kommer op på 1 GB. og min nuværende stationære kan ikke følge med mere. Jeg vil også gerne kunne bruge den som et medie center jeg får altså brug for HDMI udgang og en masse plads.


    Jeg har ikke brug for Blueray, men vil dog gerne kunne brænde DVD'er.


    Jeg har altså brug for:


    Masser af Ram
    Masser af Harddiskplads
    DVD brænder
    Fornuftigt Grafikkort
    HDMI udgang
    Helst 17" skærm


    Jeg har kigget lidt på denne HP:
    http://www.fona.dk/default.asp…=81&itemnumber=4406121250
    den har dog et blueray drev jeg godt kunne undvære, men er i tvivl om CPU'en dækker mit behov?


    budgettet er max 10 k men jeg ser gerne at det er billigere ;)


    håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak :)

  • Den virker lidt svag med ram. kan dog købe flere til kan jeg se.
    Men hvad med CPU'en? vil den klare de behov jeg har?
    og har det grafikkort HDMI udgang? synes jeg nemlig ikke jeg kan se om det har.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Den virker lidt svag med ram. kan dog købe flere til kan jeg se.
    Men hvad med CPU'en? vil den klare de behov jeg har?
    og har det grafikkort HDMI udgang? synes jeg nemlig ikke jeg kan se om det har.


    CPU : kraftig nok
    RAM: Du vil køre xp, hvor 2 gb er fint, men du kan naturligvis opgradere til 4 gb, hvis du vil


    Der er ingen HDMIport

  • tag sådan en her , Msi Gx720.

    -Alienware M17x|4GB DDR3|HD5870|I7 620m|


    -Asus P5Q SE/R|Intel C2D e8400 E0 3 ghz
    -Cooled by Thermaltake Blueorb|Force3D Readeon HD 4850|Corsair VX 550 Watt| Corsair 3x2 Gb all in Antec 900

  • Okay, skal jo også helst være en pålidelig maskine :) Men hvad er egentlig bedst at gå efter CPU mæssigt? før i tiden hed det jo pentium til programmer og amd til spil...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Okay, skal jo også helst være en pålidelig maskine :) Men hvad er egentlig bedst at gå efter CPU mæssigt? før i tiden hed det jo pentium til programmer og amd til spil...


    core 2 duo er stadig den kraftigste processor.

  • Okay kan se der er flere varianter af Intel Core 2 Duo, men nu ved jeg da hvad jeg skal gå efter. Har altid syntes bedst om ATI grafikkort, men har Nvidia nogle bedre modeller for tiden ?