Fryser i Vista

  • Min nysamlede computer fryser i Vista Home Premium 64-bit. Installation af drivere og opgradering til SP1 gik uden problemer. Nu er problemet, at computeren fryser hver eneste gang, at jeg kommer ind på skrivebordet. Den fryser i 20 sek. og virker så i 5 sek. Er lidt i tvivl, om det er problemer med ram eller PSU? Har ikke mulighed for at udskifte og prøve med andre dele.


    Setup:
    E8400
    ASUS P5N-T Deluxe
    2 x 2 GB Corsair XMS2 PC8500 CL5
    ASUS Radeon 4850 512 MB (det bliver i øvrigt hamrende varmt at røre ved)
    Antec Earthwatts 500 W.


    Jeg har installeret:
    nForce 15.23 (kan lige se, at 15.25 er kommet i går)
    Catalyst 9.2

  • Det kan jo være alt :crazyeyes:


    Prøv og starte med at formatere engang til og installere alt på ny, hvis det ikke hjælper så kan du køre en memtest på rammene for at udelukke dem.


    Hvad køre du med at harddisk?


    Og et HD4850 bliver varmt sådan er det :)
    Det hjælper dog en smule at skifte kølerpastaen jeg hev 6 grader af load temp ved at skifte pastaen på mine HD4850

  • Du kan altid starte med og kører en memtest for at udelukke dine ram, så er der 1 komponemt mindre som kan være fejlkilden.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • er den så frossent helt og for evigt efter de 5 sek på skrivebord?


    tror ikke bare det kan være RAM men noget program der loader ved opstart og fucker derefter

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MadsJ
    Jeg kører med en Samsung SpinPoint F1 750 GB 32 MB buffer.


    prøv at kør samsungs test program til harddikene du kan finde det på deres hjemmeside.
    Hvis den melder fejl der i så er disken defekt.


    Men udmildbart lyder det som et program der står og hænger som Foxx er inde på.
    Derfor vil jeg prøve og formatere harddisken igen og installere styresystemet på ny og se om det ikke fikser dit problem :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    er den så frossent helt og for evigt efter de 5 sek på skrivebord?


    tror ikke bare det kan være RAM men noget program der loader ved opstart og fucker derefter


    Det kører lidt i interval: 20 sek. frys - 5 sek. hvor jeg kan køre lidt med - 20 sek. frys osv.


    Hmm... Overvejer lidt, om det er Sidepanelet/Gadgets, der får det hele til at hænge...


    Under alle omstændigheder prøver jeg lige en re-installation...