Et par spørgsmål vedr. køling

• Hej Tweakers

Som overskriften lyder, har jeg et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

1. blæsere i kabinet-siden, skal de ikke blæse ud af kabinettet, for bedste airflow? eller har jeg misforstået konceptet :-)

2. Jeg har købt en ekstra radiator til mit vandkøling, som sidder inde i kabinettet, bagerst, da jeg ikke lige kunne se andre muligheder mht. pladsen. blæseren blev så nødt til at blæse ind mod radiatoren, og om til den 1. radiator, som sidder bagved (udenpå kabinettet), kan den stadig komme af med varmen ?

3. Er denne serieforbindelse til vandet optimalt? Pumpe > CPU > GFX > Radiator > Radiator > pumpe

• 1. Jeg har normalt altid lukket huller i siden af mine kabinetter da det smadre ens airflow efter min mening. Men ellers vil jeg mene den skal blæse ind i kabinettet for at "puste" frisk kold luft direkte på dine komponenter

2. Sådan som jeg forstår det har du 2 radiatorer på hver sin siden af kabinettet, altså en indenfor og en udenfor. Hvis den er sådan ville jeg smide en blæser ind i mellem dem også for at hjælpe med og trække luft igennem dem, gjorde jeg i mit P182 og det hjalp på temp.

3. Jeg ville nok prøve at lave det pumpe > radiator > CPU > Radiator > GFX > Pumpe
    evt. Pumpe > Radiator > Radiator > CPU > GFX > Pumpe

Din pumpe laver en smule varme derfor jeg vil have en radiator til at være der før din CPU og så vil det hjælpe lidt på dine GFX temp hvis du også giver vandet en chance for at komme af med varmen ved hjælp af radiator imellem GFX og CPU.

Håber du kan bruge dette til lidt..

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• Mange tak for svaret.

jeg prøvede at sætte begge radiatorer efter pumpen, men graderne steg næsten 10 grader, så prøver den anden metode senere.

Kan nogen anbefale et godt kabinet men mere plads til vandkøling? helst et over 52 cm i højden

Oprindeligt indlæg af Aagge
    Mange tak for svaret.

jeg prøvede at sætte begge radiatorer efter pumpen, men graderne steg næsten 10 grader, så prøver den anden metode senere.

Kan nogen anbefale et godt kabinet men mere plads til vandkøling? helst et over 52 cm i højden

Silverstone og Lian-Li laver fornuftige kabinetter, har selv TJ09/Lian-Li PC-65 (Mener jeg det er) til vandkøling...