OCZ REAPER Vs. Dominator til i7 setup

  • Så er det lige op over, at jeg skal have valgt ram til mit i7 setup.


    Jeg bestiller mit Rampage ll Extreme + ram iaften og vil lige have de sidste gode råd fra jer...


    OCZ Reaper 1866 Mhz Tri-channel (3 x 2 Gb) til ca. 1800
    Vs.
    Dominator 1600 Mhz Tri-channel (3 x 2 Gb) til ca. 1400


    Fordelen med OCZ er selvfølgelig at jeg får de sidste 266 Mhz med (Dominator på 1866 Mhz koster 2300+ og det er lige kryderet nok), men har søgt som gal på at finde nogle brugbare test på netop dette OCZ sæt uden held...
    Dominatorne er jo derimod gennem testet og leverer jo altid fine, dog ikke over the top, resultater, og giver stort set ingen problemer.


    Andre ram der er fået god kritik er Crucial Ballistix Blue Tracer, men kan ikke finde en forhandler på dem herhjemme.


    Ellers må man bare skifte ud nå Corsair´s Dominator GT serie bliver til at betale (CL 7, og 2000 Mhz! -YES SIR)


    Mine tidligere OCZ Reaper 1066 clockede sgu fint til 1140, men undrer mig bare lidt over at der er så få/ingen test med deres 1866 Tri-channel kits derude.


    Hele riggen skal naturligvis overclockes så det kan lugtes :D

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

    Rettet en gang, sidst af MAG ().

  • Hvad skal du bruge alle de mhz til? Lige nu er der ingen der har udnyttet mere end 1333 mhz på core i7. Tag de billigste. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Den er jeg ikke lige helt sikker på at jeg forstod.. Er grænsen ikke (grund clock 133 x 8, x2) = 2128 Mhz..?


    Hva skyldes det, at det skulle give problemer at komme over 1333 Mhz..?


    :)

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

  • Hmmm.. Spændende, gad du prøve at smide et link..


    Så lige i din signatur at du har et COSMOS S, -sidder og skal lige til at bestille et.. Er det et lækkert kabinet..? Og hvordan gik det med at få din TRUE køler monteret..? (der står jo på CoolerMaster´s hj. side at din køler ikke må være højere end 14,5. -og TRUE er da 16, noget...ik?) :D

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

  • ang cosmos S du piller den ondsvage 230mm blæser der sidder i siden ud og så har du rigeligt plads til en true :)



    ang ram


    som jeg har for at give et eksempel på nogle med micron der samtidig er billige endnu :)




    http://www.memoryc.com/product…nel_kit-3x2GB_/index.html de koster ca 950kr at få leveret :)



    test af dem her http://www.overclock3d.net/rev…_series_low_latency_kit/1 hvor du kan se de kører med de dejlige micron chips, samy de faktisk bruger kobber kølere :)



    fra Ramlist


    PC3-12800 Viper Series Low Latency
    PVT36G1600LLK (3x2GB) 8-8-8-24 @ 1.65V Micron D9JNL (HX-187E)


    og det er dem du modtager fra MemoryC :)


    skriv endelig hvis der mere du vil vide ang Cosmos S :)

  • Spændende, dem får jeg lige læst lidt mere om (ved du om de fåes i 1866 udgave..)


    Vupti, så har jeg købt mit COSMOS.. Håber lidt på at jeg kan "snitte" lidt i min køler for at få plads til en ordentlig moppe-dreng. -Er det helt håbløst at lade blæseren sidde i siden samtidig..?

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

  • Jacob fra teamet har haft testet de Corsair RAM du har kigget på:
    http://www.tweak.dk/review/Cor…riple_channel_kit/879/4/1


    Jeg har haft lånt selvsamme sæt af ham og jeg må indrømme at jeg ikke var imponeret.
    Mht. Corsair Dominator GT så mener jeg kun man kan købe dem igennem Corsairs egen onlinebutik, til ågepriser. Jeg ville helt sikkert snuppe de OCZ moduler!


    DmK:


    Jeg leger også med tanken om at få fingre i et Cosmos S. Hvor meget plads er der mellem backplaten som mobo monteres på, og så det højre sidepanel? Har hørt mange stedet fra at det er svært at få sidepanelet på når der er mange ledninger og stik bag på kabinettet, og at sidepanelet ligefrem hopper af når man har for mange kabler deromme, passer det? Og er det ikke et forbandet rod med det forlængerkabel til ATX stikket, forstår ikke hvorfor CM har valgt den løsning istedet for at gøre ligesom alle andre kabinetproducenter, ATX-extenderen er ikke engang sleevet!

    Primær Rig
    Gigabyte GA-EP35-DS3 ** C2D E4600 ** 2x1 GB Corsair XMS2 PC2-5400 ** XFX 8800GS 384MB Alpha Dog ** Corsair VX450 ** Antec P182 ** Logitech Z5500


    NAS/FTP/VNC/Seedbox
    ASRock 775i65PE ** Celeron D326 2,53gHz ** 1536MB Kingston Value PC2700 ** Sapphire Radeon X1600Pro 512MB ** NorthQ 400Watt ** Antec SLK3000B


    Bærbar
    IBM Thinkpad T30 ** Pentium 4M 1,4 gHz ** Radeon Mobility 7500 ** 256MB DDR PC-2100

  • TueH lad os sige det sådan ALLE kabler skal tapes eller bruge de medfølgende ledningsklips eller er det umuligt at få siden på :( men ellers er det klart det fedeste tower jeg har haft at arbejde med :)

  • Glæder mig også til at få mit COSMOS S...


    SÅ ER DET MED MINE RAM PÅ PLADS.. Det blev alligevel Dominator der løb med sejeren (1866 udgaven)


    Har du clocket din i7, og hva ligger din temp på med den køler..?


    (har selv overvejen en TRUE, men så måske med et TEC element oven på køler-foden, med en ekstra "low profile" køler oven på) -men nu ska jeg lige se hva der er af plads i kassen først! :D

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

  • ved 4ghz og 20mins prime full load bliver den ca 57 grader


    dog skal det siges jeg har lownoise system kun 2 x 120mm blæsere ved 5volt i mit system og det samme med den 120 der sidder på True så de grader kunne sagtens sænkes men jeg er fint tilfreds :)


    Cosmos S er jo en stor si af huller så det er dejligt nemt at holde koldt :)

  • Flot temp, lækkert Clock! :D


    Så mangler du bare at svare på min tråd "valg af korrekt PSU til OC"


    Tak for hjælpen...


    MAG!

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    sorry men jeg syntes personligt at et Cosmos S ikke er det vær iforhold til et Cosmos 1000. just my opinion.


    kommer lidt an på hvordan man vil have det :) airflow kontra stilrent :)

  • enig med DmK, men synes både det har stil, og så har du langt flere muligheder for at skræddersy din optimale køle løsning.


    Havde også selv kig på COSMOS 1000, men den havde for få muligheder til ekstra køl!

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...