IRC porte...

  • Jeg får i skole, en handelsskole. Jeg er sikker på at IT Administratorne har styr på sagerne og har sørget for at mere eller mindre ALT ud til er lukket af.


    Det jeg ville høre om var, om nogen kender til et bette hul/portsom man kan bruge og på den måde få adgang til fx Q-net.


    Plzzz help, sidder med min laptop og har 1½ år igen på skolen - savner sq IRC. :))

  • Du kan jo evt. sætter en bouncer op på din hjemme PC (eller noget) på en af de porte der er åbne..
    Så du bare logger på din egen irc bouncer, og så logger den dig så på den anden irc server...

  • okaaaay.. men hvordan finder jeg ud af om der overhovedet er åbent ud til så det overhovedet er muligt?


    Bouncer = BNC ?

  • Quote

    Originally posted by Disc0ne
    hmm hvis portene er lukket på hans skole hjælper det lige fedt at sætte fks Psybnc op hjemme da han stadig skal igennem en port for at logge på hjemme :O


    Ja, men nogle porte er jo åbne... Da jeg gik på HTX brugte vi port 80 og 21... De er jo åbne...

  • Quote

    Originally posted by koepp
    men de bliver vel brugt i forvejen... ikke?


    Jo, det vil jeg da gå ud fra... Men vi kunne nu godt bruge dem alligevel....
    Du kan jo evt finde et program eller noget der scanner for åbne porte...

  • Quote

    Originally posted by Bubbi


    Jo, det vil jeg da gå ud fra... Men vi kunne nu godt bruge dem alligevel....
    Du kan jo evt finde et program eller noget der scanner for åbne porte...


    Pas lige på med det - der var een fra min klasse der fik en ordentligt balde af skolens admins pga han sad og portscannede.


    Det kan godt ses, så hvis du har nogen rimelig kloge admins så tænk dig om før du gør noget dumt ;)


    Vores netværk på skolen er også ret sikret, men af een eller anden grund kan jeg godt connecte fra skolen til min bouncer igennem port 5001 :)

  • Quote

    Originally posted by DarkhorZe
    Det kan godt ses, så hvis du har nogen rimelig kloge admins så tænk dig om før du gør noget dumt ;)


    Ja - men du kan jo også lave stealthscannings som de admins 100 % sikkert ikke kan se ;)


    Kan ihvertfald gøres via Nmap (kører jeg på slacware-serveren)


  • Hehe.. Der var vi så heldige... Vores admins var nogle bøvehoveder.. :T