Hvilket mærke?

  • Hej Alle


    Jeg sidder her og skal til at købe en computer, som fortrinsvis skal bruges til musik, film og evt musik-program til at mixe musik..


    Min nuværende computer er stået af, og sidder og blir mere og mere forvirret, da der er mange mærker, de kan meget og endnu værre er der kæmpe stor forskel på prisen.


    Udover de ovenstående ting skal computeren også bruges på universitetet, hvor jeg skal bruge når jeg engang starter på journalistik-studiet.


    Mit spørgsmål er hvilke specifikationer skal der til for at jeg kan få det optimale ud af computeren, og er der nogen mærker, man bare helst skal undgå, og hvilke man skal se ekstra godt på.



    Mit prisniveau ligger på max 8000,-


    På forhånd tak,


    den forvirrede

  • Skal lige være 100% sikker, det er en bærbar vi snakker om ik?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Til det vil jeg stærkt anbefale en MAC, men hvis du ikke er af den mening, en Zepto.


    Sad lige meget hurtigt og kiggede på én. For 7200 kan du få:


    Konfiguration
    4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ - Anbefalet
    Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit
    DVD-RW / CD-RW SATA
    Keyboard DK - Black
    WXGA 1280x800
    9 Cell Battery - Black
    Intel® GMA X4500HD
    Miljøafgift
    Manual
    Orion A15 Power
    200GB 7200rpm SATA Harddisk
    Microsoft® Windows® Vista Home Premium 32bit - DK + Office Ready
    Intel® Core™ Duo T4200 - 2,00GHz, 800MHz FSB, 1MB Cache


    Fandt det på Zeptoeksperten.dk. Det er en del af Zepto, bare billigere.

  • er selv pc fan, men hvis du kun skla rode med musik og sse/høre fil musik. så villle jeg også sige mac...


    men hvis du vælger en pc så hold dig lang væk fra acer...


    hp erne er IMO faktisk ret gode i forhold til prisen.


    http://edbpriser.dk/Products/L…598&searchArea=&Soegeord=
    den her kunne evt være noget koster godt nok 9000



    mv dwmc

  • få den bygget hos mmvision.dk, lige efter dine egne specs.

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvis du alligevel vil have en PC (MAC er klart at foretrække..!) skal du på alle måder holde dig langt væk fra ACER (som er skrevet), Fujitsu Siemens og HP har jeg selv meget dårlig erfaring med...


    Mærker som Lenovo (thinkpad serien) og ASUS er kendt for høj kvalitet.


    Og selvfølgelig MAC, der er de mest stabile computere...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Hvis du alligevel vil have en PC (MAC er klart at foretrække..!) skal du på alle måder holde dig langt væk fra ACER (som er skrevet), Fujitsu Siemens og HP har jeg selv meget dårlig erfaring med...


    Mærker som Lenovo (think book serien) og ASUS er kendt for høj kvalitet.


    Og selvfølgelig MAC, der er de mest stabile computere...


    Tja.. lad os begynde fra starten.


    Acer. Ja det er sgu ikke lige det fedeste på markedet, men man får hvad man betaler for.


    Fujitsu siemens. Laver faktisk nogle rigtig fornuftige maskiner. Hvis du kigger på deres Lifebooks, så får du et noget andet indtryk end de amilo'er du har haft fingrene i i A-Z og bilka. desværre er deres lifebooks også prissat rimelig højt, så den er næste udelukket.


    HP. ER OG BLIVER EN AF VERDENS BEDSTE PRODUCENTER. DET MÅ MAN BARE INDRØMME. selvfølgelig kan du have dårlige erfaringer med dem, men du har helt sikkert aldrig haft en NCxxxx, NXxxxx eller måske en Elitebook i hånden. for når du først har dete, så finder du også ud af der er forskel på consumer modeller og businessmodeller. HP er stærke på begge områder.



    Thinkpads. Rigtig fede modeller. andet kan man ikke siged er.


    Asus kendt for høj kvalitet? EJ. jeg har arbejdet indenfor computerbranchen i mange år nu, og det de kan er at levere computere ligesom Acer. Billigt og med de specifikationer, som de fleste forbrugere efterspørger. Vil nødig gå ind på hvad du får af service for så ser du, at asus er noget lort. Og det skal da også siges, at Asus har en rigtig høj fejlprocent.


    Ja og Mac :) det er dejligt, og det kan ikke diskuteres. har selv været glad for de maskiner jeg har haft: 2 macbooks, 1 ibook, 1 macbook pro, 2 20' Imac, 1 24' Imac ( har jeg stadig ), men den rigtige lydkvalitet kommer jo først med et eksternt lydkort, og sådan er det.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    få den bygget hos mmvision.dk, lige efter dine egne specs.


    Og som jeg mange gange har sagt :) vi snakker bare videre, når barebonen skal laves i udlandet :D



    Tjek applestore - Education inden. så sparer man da lige en plovmand:)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    Hold dig LANGT væk fra ting hvor der står "acer" på. det er de værste man ka få.! Hp er heller ik så godt som det har været, men ve ik helt om det er dårligt


    måske den her: http://www.pricerunner.dk/pl/2…Premium-Sammenlign-Priser forholdsvis billig, originalt design, kraftig cpu, 1,3 mp webcam som ka drejes, 4 altec lansing højtaler + subwoofer, webcam, multimedia touchpad, 320 gb hdd, 4 gb RAM....... :D


    Og se lige toppen af min post :)



    ----------------------------------



    OG NU TIL MIT SVAR :D


    Inden jeg hjælper dig helt igennem, så skal jeg vide, hvor lang tid kan du undvære din computer, hvis den går i stykker . Har du en backup computer? 90 % af markedet tager omkring 14 dage at få reppet sin computer hos. så tag nu lige det med i dine overvejelser.