Source Server / Router Hjælp

• Hej Tweak.....
    Jeg kunne meget godt tænke mig at have en Counter Strike: Source server. Jeg har gjort alt hvad man skulle, men det virkede ikke. Har fulgt denne guide Jeg har åbnet mine porte og lavet static IP...

Info:
    Udbyder: Cybercity
    Router: ZyXEL P-2602HW-D1A
    Hastighed: 8 / 1 m/bit

Her er nogle screenshots:

Oprindeligt indlæg af Pyro22
    Har du prøvet at joine fra en anden maskine til din "rigtige" ip?

Hej. Jeg kan kun se den uder lan, på min egen computer :boxed: (Jeg har sat den til internet)

Oprindeligt indlæg af Pyro22
    Hop ind på myip.dk på serveren og få en af dine venner til at joine den...

Det er det jeg har prøvet :rolleyes:
    Mean: Jeg mener, at jeg gerne vil have hjælp til hvad jeg skal gøre for at få den server. Jeg har jo gjort det man skal :rolleyes:

Har jeg indtastet den rigtige ip i Port forward ? eller skal jeg indtaste 10.0.0.3 ? ip,en ??

• 10.0.0.3 er altså næppe din ip....det er en intern ip....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Marquis
    Prøv at forwarde de porte til din servers LAN IP, altså den der 10.x.x.x

Mange tak for svaret :)
    Jeg har prøvet at forwarded til:

Static IP: 10.0.0.4
    Lan IP: 10.0.0.1
    IPv4-Adresse: 10.0.0.3
    IP adresse: 85.XXX.XXX.206 (Må man godt vise sin IP ? kan man blive hacket ? )

Men ikke noget har virket ;(

• Prøv at tage et screenshot af din portforward, med alle detaljer. Du må selvfølgelig godt viske din WAN ip ud :)

Af hva' jeg lige ku finde skal du forwarde følgende;

UDP: 27015 and 27020 (default HLDS, SRCDS and HLTV port)
    TCP: 27015 (SRCDS Rcon port)

• Jeg kan altså ikke vælge mellem UDP og TCP ? :rolleyes:

Her er et screenshot med alle detaljer, bare med min lan IP:

Oprindeligt indlæg af Marquis
    Okay. Har du andre muligheder i routeren som kunne minde om noget portforwarding ? Test evt om portene er åben her https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 . Og du er 100 på at du ikke bare gør noget forkert når du starter serveren op, siden den kører med din lan IP.

Hej igen. Havde ikke set din post :O . Jeg kan ikke få det der du linker til at virke. Men ville jeg kunne lave en server hvis jeg køber en ny router ? :D

• Du skal vel bruge din interne ip når du skal åbne porte f.eks. 10.0.0.3, tror det er der fejlen er.

AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

• Du har forwardet porte hvilket er rigtigt fint.

Inde i Source Dedicated Server skal du i console skrive sv_lan 0 og net_address xxx.xxx.xxx.xxx

hvor X'erne er din WAN IP som du kan se på fx. whatismyip.com eller andre IP sider hvor du kan se din WAN IP

det burde løse det ;)

EDIT: og åh ja, under port forwarding betyder Server IP den computers ip som kører din sovs server. fx. hvis sovs serverens IP er 10.0.0.2, så skal der stå 10.0.0.2 her for at forwarde porte til serveren :9xo

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Rettet en gang, sidst af Foxx ().

• Hej foxx.
    når man skriver net_address 85.80.241.XXX så står der bare Unknown command :crazyeyes: