8800 G92 WC Block =)

• det køler også RAMene..

når man taler om grafikkortskøling, så taler man om Full Cover eller GPU cooling.. og ja, Full Cover køler det hele, men koster meget.. GPU cooling køler kun GPUen altså selve chippen, og derfor skal man finde en måde at køle RAMene og Mosfet..

GPU cooling er lidt billigere, men det er ikke meget..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• Full cover siger hvis sig swlv ud fra navnet det hele hele kortet men problemet med full cover blokke er at du ikke kan benytte dem på andre kort du er bundet til dette ene kort derfor er det en noget dyrere løsning.

Gpu køling køler kun selve grafik chippen og derfor skal du have heatsinks på rammene så de bliver kølet passivt.

Det gode ved gpu køling er at det er universalt så du kan bruge det på stortset alle kort så hvis du skifter grafikkort så montere du bare vandkøling på det også med den samme blok.

• Tak for svarene, tror jeg fik det jeg havde brug for :)

Et andet spørgsmål er, min pumpe kan klare 450l i timen, tror i så
    den kan klare en processor samt 2 grafikkorts.
    Jeg var også lige inde på coolerkit og fandt et kanont tilbud på EK FC88, det bliver samme
    pris i sidste ende inkl fragt fittings osv så nu er spørgsmålet bare, hvilke af de 2 skal jeg vælge?

Til jer der ikke ved hvad jeg snakker om når jeg siger EK FC88 så er der altså tale om den her;
    http://www.coolerkit.dk/ek___f…5b2767e75f9b7330e273ad920

Mit vandkøling kom med kabinettet (Tt Kandalf LCS), og jeg har skiftet pumpen ud til en XSPC 400.

• Det kommer an på hvor restrektive køler blokkene er.

Hvis du f.esk bruger et EK Supreme køler blok til cpu så vil vandet jo blive bremset en del da den blok er rimelig restrektiv altså at den standser vandets flow en smule

Men jo jeg tror godt den XSPC 400 pumpe kan klare det :)

• Okay..
    Ved ikke om min den bremser flowet, vandblokken til CPU'en fulgte også med kabinettet
    så det er faktisk minimalt jeg ved om mit vandkøling =(
    Men ville det ikke også overbelaste pumpen på den ene eller den anden måde hvis flowet bliver bremset?
    Pumpen pumper jo 450L/H lige meget hvad så det må da skabe en form for tryk? :O'

Jeg kan huske da jeg havde sat den nye pumpe til så var der jo stadig det "gamle" vand i systemet og da jeg så fyldte den op kunne man se nå det "gamle" vand passerede rundt i slangerne og det så ud til at gå stærkt.

Jeg er stadig ikke helt sikker på hvilke af de 2 kølerblokke jeg skal vælge til mine grafikkorts,
    nogen som har haft erfaringer med en af de to 2 nævnte kølerblokke?

vH Martin

• Kender ikke lige den AC blok du linker til, men jeg bruger selv EK blokken, og daaaam, den er lækker.
    (se mit setup i sig). mindes aldrig at have været over 50*, selvom cpu'en var belasted samtidig :hb:

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

• Jeg bruger selv den EK blok nu i min lan gamer og damm den vejer godt til men kølingen kan man ikke klage over :D

Med en single radiator til at køle både cpu og gfx kan jeg holde idle temp på gfx nede på omkring 40 grader :clap:

• Lyder godt =)
    Der er ikke andet for, end at jeg må bestille to stks af de blokke og så se hvad den siger,
    og jeg mener 1000kr for noget godt vandkøling til begge grafikkorts er ikke helt dårligt.

Et sidste spørgsmål er, jeg har noget AS-5 kølerpasta som jeg har brugt til min CPU, det kan jeg vel
    også godt bruge til FC88'erne ikke?

vH martin

EDIT: Det gør ikke noget med vægten, mit kabinet vejer i forvejen 100kg så 1kg fra eller til gør sku ikke noget. =D

• Artic AS-5 kan du godt bruge på grafikkortene.

Hvis jeg ikke husker helt forkert så bundler Swiftech en tube Artic kølerpasta med til stort set alle deres kølerblokke :D