• hej,
    Tiden nærmer sig med hastige skridt hvor min pc skriger på en formattering og re-installation. Den blev virus inficeret forige måned og er siden blevet super langsom. AVG sender nu advarsler om vira ca en gang i ugen. har kørt virus, spyware, malware check og kan ikke finde noget.
    Mit spørgsmål er nu om Windows firewall er sikker nok at bruge eller kan i anbefale et stykke (gerne gratis) software der gør et bedre job uden at tage for mange ressourcer?
    I den perfekte verden ville jeg købe en ny pc, men pengene er lige blevet brugt på en påske tur til Tenerife.
    mine aldrende computer ser sådan her ud.
    CPU Intel p4 3000 Mhz
    Bundkort ASUS P4GPL-X
    RAM Kingston pc3200, 2048 MB
    Grafikkort Inno3D 7800GT 256mb
    Harddisk Seagate 120 GB

takker for svar.

Oprindeligt indlæg af gumstar
    Mit spørgsmål er nu om Windows firewall er sikker nok at bruge eller kan i anbefale et stykke (gerne gratis) software der gør et bedre job uden at tage for mange ressourcer?

Jeg har kørt uden nogen form for firewall og med AVG som virus-scanner og har indtil igennem de sidste 4-5 år ikke oplevet at få inficeret computeren! Det handler i virkeligheden mest om at tænke sig om når man hopper rundt på diverse skumle sider.

Langt de fleste infektioner (vel omkring 99%) kommer fordi folk ikke tænker sig om og bare kører løs med warez og skumle hjemmesider, samt trykker løs på links man ikke ved hvad er (i mails, på MSN eller lign).

Uanset hvormeget du prøver at beskytte din computer med software vil du ende ud i en "infektion" hvis du ikke tænker dig om - det er stort set umiligt for AV udviklerne at følge med (som eksempel kan jeg sige at der til sophos kommer omkring 100 nye virus identifikationer ud om dagen!!!).

Så: Find et OK virusprogram (F.eks AVG) og tænkt dig om - så kan du slipper udenom langt det meste.

Lad så iøvrigt være med at køre programmer/cracks du har hentet på nettet før de er blevet tjecket af en opdateret scanner!

/ask

• Gratis AV program

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

Firewall

http://www.personalfirewall.comodo.com/

Det skulle hjælpe lidt på det.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• nod32 fra ESET er virkeligt godt, man får dog kun 30 dages trial, hvorefter man skal bede dem sende en ny key...har man gmail, kan man oprette en ny mail hver måned til formålet :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Tak for svar.
    jeg syntes selv at jeg altid har været påpasselig men som i siger man er aldrig 100% sikker. :oops:
    jeg kører nu AVG 8.0 og er godt tilfreds med den.
    Nå men hjem og formattere, så kan det gamle dyr forhåbenligt lidt igen...

• Man kan også downloade programmer som viser om hjemmesider er "rene".

F.eks. McAfee SiteAdvisor. :) Det har jeg selv, og det er jeg godt tilfreds med :) Der er faktisk flere inficerede links end man skulle tro, i hvertfald når man søger på google...

• Bruger du Firefox, findes der et plugin, som hedder WOT, det viser osse hvordan en side er katagoriseret, altså om der er fundet noget, som værende farlig på siden.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

Rettet en gang, sidst af Ebo ().

Oprindeligt indlæg af Courage
    Man kan også downloade programmer som viser om hjemmesider er "rene".

F.eks. McAfee SiteAdvisor. :) Det har jeg selv, og det er jeg godt tilfreds med :) Der er faktisk flere inficerede links end man skulle tro, i hvertfald når man søger på google...

Det mener jeg også at avg gør

cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

• Der findes meget godt gratis, men hvis du er villig til at betale, får du meget mere.
    BullGuard er et fantastisk program der tager alt. Det er en mindre umulighed, da der hele tiden produceres nye virusser, men jeg har ikke haft nogle problemer, trods flere registrerede angreb. Både trojan, spy og virus.

Fandt efter hurtig søgning et år for 400, og det kan med garanti gøres billigere andre steder

Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Der findes meget godt gratis, men hvis du er villig til at betale, får du meget mere.
    BullGuard er et fantastisk program der tager alt. Det er en mindre umulighed, da der hele tiden produceres nye virusser, men jeg har ikke haft nogle problemer, trods flere registrerede angreb. Både trojan, spy og virus.

Fandt efter hurtig søgning et år for 400, og det kan med garanti gøres billigere andre steder

Hvis han skal betale for det så skulle nods32 være bedre!!!!!

cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR