Mushkin Redline

• Mange tak, ser lidt mere overskueligt ud.. Tak for din tålmodighed...

Prøver at lege lidt med det og vender tilbage om et stykke tid...

Vh Runnerkid

Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Mange tak, ser lidt mere overskueligt ud.. Tak for din tålmodighed...

Vh Runnerkid

har ikke læst tråden jeg linker til, det er billedet jeg ville bruge som hjælp

Mange tak, ser lidt mere overskueligt ud.. Tak for din tålmodighed...

Vh Runnerkid

Så lidt... med alt det fine hw du har er det næste synd ikke at oc en smule.
    En ny cpu køler ville hjælpe dig en del med et lille oc

• Hej igen...

Så er alle nye indstillinger tastet ind og Orthos og Real Temp har kørt 10 min og stabiliseret sig på 63-65 grader.... Så det er vel okay?!?!?

Undrede mig lidt over rammenes specs i CPU Z, ser det rigtigt ud?

Min manual CPU Vcore stod til 2.25 og ikke som du skrev 2.5... Men den kunne man ikke ændrer på, så det er vel som det er...

Manget tak

Runnerkid

Hej igen...

Så er alle nye indstillinger tastet ind og Orthos og Real Temp har kørt 10 min og stabiliseret sig på 63-65 grader.... Så det er vel okay?!?!?

En smule varmt, men ok. Du kan gøre meget ved at skifte køler og en smule ved at skifte kølepasta.

Undrede mig lidt over rammenes specs i CPU Z, ser det rigtigt ud?

Nej, der skal stå 5-5-5-12, men nu kører de den rigtige hastighed (500)

Min manual CPU Vcore stod til 2.25 og ikke som du skrev 2.5... Men den kunne man ikke ændrer på, så det er vel som det er...

Jeg skrev 1.25 og ikke 2.5, hvis den kører ved 2.5 er din cpu stegt. Din kan umulig stå til 2.25, så er den også lige til din Weber :))

• Hehe... Okay så stod der nok 1.225....

Men går lige ind og tjekker, og retter samtidig ram timings....

Tak for hjælpen, håber jeg kan mærker forskel i div spil!

• Sådan så er rammen rettet, og ja der stod heldigvis 1.225 :$

To sidste spørgsmål, får jeg en advarselstone hvis min pc lige pludselig bliver alt for varm, og hvilken blæser kan du foreslå jeg skifter til, gerne noget der ikke larmer så meget!

Igen mange tak for hjælpen!

Runnerkid

• Den her skulle være udemærket
    http://www.edbpriser.dk/Produc…075&searchArea=&Soegeord=

den her er kongen
    http://www.edbpriser.dk/Produc…575&searchArea=&Soegeord=

husk at købe noget pasta ved siden af, f.eks.
    http://www.coolerkit.dk/arctic_silver_5___3_5_g-p-938.html

du får ingen advarsels tone, men den crasher. Test med orthos i ca. 30 min og hold øje med temps.
    Hvis de bliver ustabil så må du give lidt mere vcore. Husk at det du giver i bios ikke er det samme som den får irl. Brug cpu-z til at vise hvor meget den får i virkeligheden

• Hmmm... Vender lige tilbage, da jeg efter at være kommet hjem fra weekend arbejde prøvede at starte min com op...

Hvilket den ikke kunne, den skrev at siden der for nylig var ændret på noget hardware eller software på computeren, skulle jeg indsætte min windows cd, genstarte og reparere....

Dette kunne den heller ikke finde ud af, indsatte cd'en og smamme besked kom...

Så jeg blev nødsaget til at gå ind i BIOS og resete alle mine OC indstillinger. Da jeg var inde og se, stod der at rammene kunne forudsage boot problemer hvis de ikke var sat rigtigt op!

Hvad kan fejlen være?

Lige nu har jeg loaded "Load Fail-Safe Defaults" i min Gigabyte BIOS, så nu kører jeg kun med 3.0 GHz og rammene er gået tilbage til 400MHz og 5 5 5 18 timings?

Nogen idéer?

På forhånd tak!
    Runnerkid

Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Hvad har du kørt med af hastighed? fsb? cpu? ram?

Det du foreslog...

FSB: 400
    CPU: +0.2V.. 3.80 GHz
    Ram: 500MHz Timing: 5 - 5 - 5 - 12

Virkede fint før com slukkede, men da jeg startede op igen, kunne den ikke boote op i Vista.. Meget mærkeligt!

• Velkommen til oc verdenen :))

Du bliver nødt til at tage tingene én ad gangen. Først cpu, dvs. kør ram ned til 2.0 gange fsb og først op på cpu. Derefter ram. Det er ikke sikkert at dit bundkort kan lide en skæv multi som 2.5.

Du kan starte med at forsøge 400 fsb og 2.0 gange på ram, dvs. 800 mhz.