hey.. håber jeg kan få lidt hjælp til et køb som jeg måske snart skal stå overfor.
Jeg er helt frisk og ny inden for foto verdenen.. men jeg ved at jeg ikke kan stille min sult, for billede kvalitet, gennem min mobil (C905) eller mit kompakte Canon Ixus 40.. så jeg tænker lidt på at købe et spejlrefleks..
men skal jeg være ærlig, så ved jeg ikke hvad jeg skal gå efter.. mit bugset er self begrænset som altid.
men jeg har sådan set mest kik på et Nikon D40.. jeg ved det er ved at være gammelt, men så vidt jeg har læst, så laver den nogle gode billeder til prisen.. og det der begrænser mest ved den, er at den har 6megapix sensor..
jeg har også kikket på Canon EOS 1000D, men synes ærligtalt den er lidt dyr i forhold til kvaliteten på Nikon D40..
og ja.. jeg er meget nærig.. men er desværre en fattig studerende på SU og en meget lille løn.. så har ikk så meget at gøre godt med.. og jeg er desuden kun begynder så ved ikk så meget..
nogen anbefalinger? er D40 en god starter?..
jeg har desuden kikket lidt på det her tilbud det virker jo ret billigt når D40 koster omrking 2500kr.. har ikk så meget forstand på objektiver.. så håber i kan kaste lidt lys over det..