Antivirus 2009!

  • Hej Tweak.


    Min søster har været så uheldig at pådrage sig dette fantastisk irriterende stykke spy-/malware. Det er et falskt antivirusprogram, der hele tiden popper op med advarsler om ikke-eksisterende virusser, og vil have dig til at betale for at købe Antivirus 2009, der angiveligt skulle fjerne disse fiktionelle trusler. Jeg har søgt på google efter måder at slette det på, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har hentet et program (Malwarebytes Anti-Malware), men efter installationen vil programmet ikke åbne, og jeg mistænker Antivirus 2009 for at være skyld i det, da jeg har læst at det er i stand til at "kvæle" kendte programmer, der skulle være i stand til at fjerne det.


    Er der nogle af jer der kan komme med en løsning på problemet?
    Mvh Jesper

  • google is your friend og så tag link 3
    var det svært?
    nå men jeg har gjordt det for dig fjern antivirus 2008

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().

  • Måske er det så nemt. Nok ikke tilfældet hvis AV2009 blot er en del af f.eks. youandme.exe eller noget tilsvarende snedigt. Der er sikkert også mange varianter så skan løs om muligt. Prøv også SuperAntiSpyware http://www.superantispyware.com/ Kan være den ser noget Malwarebytes ikke gør.


    Start op i Safe Mode og se om skannere vil starte. Eller prøv lidt a la det fra Google linket, stop processor, stop/deaktiver services og se om Malwarebytes vil starte op og opdatere. Ikke så håbløst at fjerne hvis infektionen er dokumenteret, hvis og hvis - lad skannere afgøre det.


    Ellers så prøv en rescue/live-cd, den fra Avira har indbygget brænder-dims så bare hav en cd klar og kør exe-filen http://www.freeav.com/en/tools…ntivir_rescue_system.html Kan ikke opdateres senere i øvrigt. Dr. Web har en der kan http://www.freedrweb.com/, Kaspersky, Bitdefender det samme.


    Downloaded hun filen til hd eller blev den bare kørt? Er den der stadig så prøv at sende den til Virustotal http://www.virustotal.com/ - kan give fingerpeg om hvilken live-cd/online scanner der er i stand til at fjerne skidtet - hvis det ikke er lige ud af landevejen. I det mindste lade Malwarebytes/Superantispyware klare oprydning - sandsynligivis meget bedre til det end nogen AV/Live-CD. Der er god grund til at de 2 anti-ting er populære.

  • Mange tak for de prompte svar =)


    sortemis -> Ja, det var desværre en kende sværere end som så. Jeg har prøvet både programmet og den manuelle funktion uden resultat.


    Bambo -> Superantivirus ville den ikke åbne på computeren, og den der AVIRA rescue cd m/scan fangede ikke rigtig noget, så jeg var lidt på bar bund.


    Efter noget tid lykkedes det dog for mig og en ven at få programmet under kontrol vha. en kombination af avast og ad-aware (vi satte avast til at scanne INDEN windows starter op). Herefter var virussen åbenbart neutraliseret så meget, at den ville lade Malwarebytes' Anti-Malware køre og opdatere, således at den til sidst kunne fjerne Antivirus 2009 endeligt. Undervejs blev der dog også fjernet/beskadiget en userinit.exe-fil, så vi kom ikke udenom at boote op fra Windows cden for at erstatte den vha en repair console for at få skidtet til at køre igen.


    Alt i alt et par frustrerende dage :evil:


    Hun ved ikke hvordan hun har fået programmet ned, men det er vel hvad der kan ske når man ikke ser sig for - så pas på derude!! :boxing:

  • Jeg fik den sammen med sp3 til win xp

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    WTF.....Ahrr hva'?

    Jepper just my thougth, men efter jeg opdaterede vupti. sammen med en reklame (malware) for et online piratspil, logoet ligner som sagt avg´s bare med farverne byttet.
    kan ikke huske hvordan jeg fik det væk, men den blev aldrig rigtig god før efter en recovery (format c: )

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

    Rettet en gang, sidst af Johnny ().

  • Hej
    Husk altid at slå systemgendannelse fra, før I starter test


    Ellers bliver virus eller lign. ikke fjernet og vil genopstå ved en systemgendannelse.


    Systemgendannelse slås igen til efter en grundig test. :cheers: