Hvordan overclocker jeg min pc??

• hey mit spørgsmål er faktisk som i overskriften hvordan clocker jeg min pc og hvor meget mere kan jeg få ud af den??

er det kun min cpu jeg kan clocke med succes eller kan der også gøres noget ved ram og gfx?

mvh kristian

Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

• okey ja det er mit bundkort er godt klar over det er noget skod vil meget gerne have ny pc men tja penge skal der jo til først:-)

men guiden er fin og tung at komme i gennem:-) men fik da mere indsigt i køling og vigtigheden af køb af ram som jeg ikke vidste noget om før:-) men tror sgu jeg venter til der blir penge til en større pc..

Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

Rettet en gang, sidst af basseger ().

• dit bundkort har desværre et chipset der ikke egner sig voldsomt til oc, og en p4 bliver meget varm under oc...så ja, køb et nyt system først :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    dit bundkort har desværre et chipset der ikke egner sig voldsomt til oc, og en p4 bliver meget varm under oc...så ja, køb et nyt system først :)

nemlig, især hvis det er med en prescott kerne... så er det ligefør du kan spejle æg på den...

basseger: alternativt kan du prøve at undersøge med BIOS updates og bare opgradere din CPU indtil videre?

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200