Køb af Mac/Ny bærbar!

  • Jeg er på udkig efter en ny bærbar, og er lidt usikker på hvad jeg skal vælge.
    Jeg har pt. 2 i sinde!



    Den nye Apple MacBook Pro:
    http://www.fona.dk/default.asp…=81&itemnumber=0800522780


    Pris: 18000,-


    og Sonys nye VAIO: (Model: VGN-FW21Z)
    http://www.wupti.com/Produkter/1433835_(Wupti2).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersite


    Pris: 12000,-



    Eller


    Er der nogen der har en helt anden maskine, folk kan anbefale?
    I må meget gerne komme med nogle bud.


    Er Maccen virkelig 6000kr mere værd at gi' for?



    Minimum Krav:
    Intel Core 2 Duo processor 2,5 GHz
    320 GB harddisk
    4GB RAM
    512 MB Grafikkort
    15,4" skræm.

  • Vi kan uden tvivl godt blive enige om at Apple prissat for højt i forhold til hvad du giver for samme teknik andre steder på markedet.


    Men det at købe en Mac er så meget mere end bare teknik.
    Du købet et skrædersyet koncept hvor du på forhånd ved at alt der bærer et ÿ er garanteret at virke med den!
    Desuden får du med garanti også markedets bedste skærm og resterende teknik, nu kan jeg se at den Sony du linker til er sammenlignelig kvalitet, men der er stadig en masse ting ved en Mac som ingen andre gør - så som magnetisk opladestik, lige meget om du træder på ledningen river du ikke computeren på gulvet... Bare for at nævne én... Den slags små detaljer er der i enorme mængder af på en Mac, både det eksterne men så sandelig også internt og i den skræddersyede software der følger med til enhver Mac.


    Forresten, nu ser jeg lige at den Macbook de har i Fona "kun" indeholder iLife '08, sørg for du får en med '09 - eller at de idet mindste giver dig en rabat kuppon så du kan hente det gratis på Apple's site eller noget i den stil!


    Når alt det så er sagt, hvorfor undersøger du ikke om du kan få en fra England med dansk tastatur?
    Jeg kan se det koster et sted mellem 11-14.000 normalt derovre med den lave kurs at the moment - så selvom det måske koster 500,- at få andet tastatur i så er der alligevel sparet adskillige tusinde!
    ...og maskinen er den samme, elektronik i den ende af skalaen hvor fejlraten i de nye serier er så lav, der ville jeg ikke have nogen skrupler med at købe fra udlandet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonkeyD
    Så det er det værd at gi' lidt ekstra fro en Mac?


    jeg har købt en Macbook, og jeg er super glad for den :)
    og jov det er noget helt andet end en PC, og jeg kan kun sige alt det på en mac er næsten alt for simpelt :P
    Jeg har bare et problem med NTFS :) men det må jeg jo forsøge at løse..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    jeg har købt en Macbook, og jeg er super glad for den :)
    og jov det er noget helt andet end en PC, og jeg kan kun sige alt det på en mac er næsten alt for simpelt :P
    Jeg har bare et problem med NTFS :) men det må jeg jo forsøge at løse..


    Brug macfuse ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonkeyD
    Så det er det værd at gi' lidt ekstra fro en Mac?


    Jeg kan også kun sige at igennem tiden er den computer jeg har haft mindst problemer med og været mest glad for at bruge - min Mac Mini...
    Jeg har den godtnok stærkeste Mini man kan købe, men stadig er en Mini den overordnet lavest rangerende Mac computer out there, men det jeg ligeglad med, til mit behov er den perfekt og når den samtidig bare spiller ligemeget hvad jeg kaster efter den så kan man kun smile.


    Du kan se Boris har lavet en tråd om Atom basserede computere i hardware sektionen hvor Minien også er oppe at vende men bliver turned ned fordi den er dyrere end alle andre små computere.
    Derfor vil jeg dog stadig vælge den fremfor alle de andre - det virker bare på en Mac, der er sikkerhed bag og ro i sindet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonkeyD
    Så Maccen vil være ét godt bud, som det nye værktøj :)?


    Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge maskinen til andet end jeg kan se den fint lever op til dine tekniske krav.
    ...så, hvad skal du bruge den til?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DonkeyD
    Hovedsageligt til skole, rejse med.
    Og kunne være rart hvis man kunne spille et spil i ny og næ.


    Hvis ikke du har andre krav end det, så vil jeg sige det er mest smag og behag om du vælger en PC eller en Mac...