Problem med bærbar.

  • Jeg har et problem med min bærbare computer.


    Er lige flyttet til en anden lejlighed, og nu virker den ikke mere. Den kommer med blå skærm hele tiden og genstarter derefter. (den kan maks. køre 15 min. før den laver det nummer.)


    Troede det var noget virus eller lign. der var synderen, så formatterede skidtet.


    Første gang den var startet op efter installationen af WinXP, gjorde den præcis det samme. Havde kun fået installeret drivererne, intet andet, end ikke koblet den på nettet.


    Har sidenhen fundet ud af at den kører upåklageligt hos mine forældre. Der kan den stå tændt i flere døgn uden der sker noget.


    Har snakket med en elektriker om problemet, og han mener ikke det kan være et problem med strømmen, medmindre jeg får det leveret fra en generator.


    Hvad fanden kan problemet være? Det er jævnt træls, for at sige det på godt jysk!


    - P. Bruun

  • Lyder godt nok underligt.


    Det er ikke fordi der er vildt varmt i din lejlighed eller noget af den slags vel?..


    Men en bærbar burde det ikke have noget og sige at man kører på en generator (hvilket jeg med 99,99% sikkerhed kan sige du ikke gør) da den jo har batteri som en form for "buffer"..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Computeren er ikke hvad den har været, den er vel efterhånden også 4+ år gammel.


    Men den kan godt blive meget varm, men det gør den også når jeg bruger den ved de gamle. Det er ligemeget med temperaturen på den når den går ned.


    Den kan gøre det imens den er alm. stuetemp eller når den er brandvarm, det har intet at sige.


    - P. Bruun

  • oftopic: det problem har mig og en ven også hans asus gamer til 12k kan ikke lig og være og ved mig efter den fik en virus og når han er hjemme ved mig bliver den langsom og vi kan ikke spille lan... hans får bare ikke blå skærm

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • umiddelbart vil jeg sige enten stoppede blæsere eller en defekt ramstang ...det sidste vil vise sig helt random og er derfor det mest sandsynelige.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.