Acer Gemstone - endelig godkendelse

  • Jeg sidder næsten klar til at trykke 'køb' på denne maskine, men skal først lige være sikker på at jeg ikke snyder mig selv og går glip af et bedre tilbud et andet sted:


    Jeg skal bruge en bærbar som desktop replacement, der skal kunne det hele - inklusiv gaming, og vil bruge allerhøjst 12.000. Jeg har fundet frem til denne maskine, og vil lige høre om der er nogen der kender et bedre tilbud til prisen:


    http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=1414&submenu=1508


    (
    Processor: Intel Core 2 Duo P8600 2.4GHz
    RAM: 4GB DDR3 Ram
    HDD: 640GB (2x320) Harddisk 7200rpm
    Grafik: 512MB GeForce 9700M-GT
    Optisk: Blu-Ray / DVD Brænder
    Skærm: 18.4" TFT Skærm/CrystalBrite
    Lyd: High-definition lyd
    Ekstra: Webcam & Bluetooth
    Netkort: 10/100 LAN & WLAN
    OS: Windows Vista Home Premium
    )


    Jeg sætter meget høj pris på en smule input!


  • Imo specifikationerne samt pris lyder ganske rimelige. Dog har Acer ikke det bedste ry mht. kvalitet og levetid, uden at jeg selv har haft direkte erfaring med Acer.
    Jeg har selv for nylig været på udkig efter en bærbar, hvor min interesse også faldt på Gemstone (i en mindre model). Jeg prøve kørte også en i den lokale fona biks og jeg må indrømme at designet, efter min mening, er i top.
    Der er dog alternativer med bedre ry. Asus G50V og G71V serie er deciderede gamer PC'er og de nye Sony Vaio bærbare har også rigtigt gode specs, hvoraf jeg var ganke få øjeblikke fra at købe en Vaio. Men til sidst ombestemte jeg mig og købte en ny desktop PC.


    En sidste ting. 18"?? Jeg gætter på det er en desktop replacement som bare skal stå fast på dit skrivebord? Det osse bedre ud, men skal den flyttes rundt er 18" altså en mundfuld at slæbe rundt på. Jeg advarer bare :D


    Edit: staveplade tak :)

    l CPU: C2D E8600 3.33 GHz l GFX: Gainward 9800GTX+ 512 MB l Mobo: Asus Maximus II Formula l Ram: OCZ Reaper PC-8500 DDR2 2 x 2 GB
    l HDD: WD 640 GB Caviar 7200RPM l PSU: OCZ GameXstream 700W l Kabinet: Lian-Li PC-A05B l OS: Vista Home Premium 64bit
    l Skærm: Samsung T220 22" l Mus: Logitech G5 l Keyboard: Logitech G11 l

    Rettet 2 gange, sidst af Anarchy ().

  • FOR guds skyld ik købe ved fcomputer det er noget være lort!... har selv en pc som lige er kommet tilbgae for 3gang....

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Hvorfor ikke tage en Zepto Hydra de køre med tilbud inde på zeptos hjemmeside og den er da meget meget bedre ind sådan en zepto og den koster de knap 12000 kr :D


    http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1173


    Hvis du vælger Hydra'en, ville jeg personligt vælge at opgradere processoren fra en P7350 2,0 GHz til en P8600 2,4 GHz for 675 kr. Så vil den løbe om hjørner med den Acer Gemstone :D

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W