XP-bærbar går død ved opstartsfasen???

  • Jeg har et problem med min xp bærbar. Når jeg tænder computeren og 'Asus'-mærket dukker op som normalt, men derefter når 'Asus'-mærket går væk og der kommer en sort skærm, forbliver computeren i den sorte skærm. Den sorte skærm kommer normalt lige inden 'Windows XP'-mærket dukker op og windows bliver loadet.


    Jeg har prøvet at indsætte xp-installation cd'en i computeren og starte op igen. Teksten 'Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte ud fra cd'en' (eller sådan noget) kommer frem efter 'Asus'-mærket. Men så går computer i sgu i sort skærm igen og går 'død'. Har både prøvet at loade 'failsafe mode' og 'Optimal mode' i BIOS, men ingen af delene har virket.


    Håber på at der er nogen af jer, der kan hjælpe mig?


    Det ville være en kæmpe hjælp i stedet for at købe en ny barbær :S


    Mvh Jesper

  • Det har jeg forsøgt at trykke på en tast, hvor teksten 'installationsprogrammet undersøger computerens hardwarekonfiguration indstillinger' kommer frem. Lige derefter går computeren i sort skærm og går død :S

  • Hmm...


    For nogen år siden havde min storesøster det problem, og sendte den til rep. Det viste sig så, at det var fordi skærmen, var gået i stykker.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KristerBC
    Hmm...


    For nogen år siden havde min storesøster det problem, og sendte den til rep. Det viste sig så, at det var fordi skærmen, var gået i stykker.


    Jamen hvordan kan han så boote op og se opstarten? Hvis skærmen var gået i stykker, burde den vel slet ikke vise noget?

  • hvor gammel er din bærbar ?


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    hvor gammel er din bærbar ?


    mvh
    Sam




    Bærbaren er fra 04'.
    Jeg tror heller ikke at det er noget med skærmen :) Den kører ganske normalt lige indtil windows skal loades, eller xp installationsprogrammet kommer videre fra den førnævnte tekst. Den kører også fint inde i BIOS.

  • hvis du sidder med den i din bærbar på sengen eller på gulvet kan der ske det at den over opheder og noget at hardwaren kan blive beskadet og gå i stykker og vil ikke fungerer hvis du gør det over flere gange en af mine venner havde det samme problem


    hilsen dustdevil

    Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz, 2333 MHz
    2x Corsair CM2X2048-6400C5 2048 Mb
    Nvidia Geforce 8600 GTS
    GigaByte EP45-DS3L
    FPS250-60HEN 230v
    Seagate Barracuda 7200.10 500 Gb
    Advance 8808KP Kappa
    A4 Tech X-750BF
    Mircosoft Razer Reclusa
    Logitech Z4 Speakers
    LG Flatron L225WS 21"
    Optiarc DVD RW AD-5170A ATA

  • Måske er din boot i stykker...
    Prøve at sæt en windows cd i.Så går du til reparer windows.
    Når der bliv fund din windows installation tryk på 1 og enter.
    Bagefter kommer du i reparationskonsollen.
    Der kommer så det her C/
    Så skriver du C/fixboot og tryk enter