• Hej

Nu har jeg i lang tid fået meget inspiration til billeder fra de mange gode indlæg herinde og nu har jeg så brug for lidt hjælp.

Jeg har et Nikon D40 og der til har jeg 2 linser: 18 - 55 mm og 28 - 200 mm og selvfølgelig et stativ.

Jeg har overvejet om det næste jeg skal ud og anskaffe er en blitz, men ellers skulle det være endnu en linse. Hvad vil I mene? Hvis det er linse, hvilken synes I så jeg mangler?

Hilsen Rasmus

• Det er svært for os andre at sige hvad det er for et objektiv du mangler, når vi ikke ved hvilke former for billeder du tager.

Har du brug for yderligere vidvinkel på nogle af dine billeder? Har du brug for at kunne meget tættere på med f.eks. et macro objektiv? Eller har du brug for yderligere zoom udover de 200mm du har på dit 28-200 objektiv?

Og sidst men ikke mindst, har du gjort dig nogle tanker om hvor mange penge på du vil ofre på objektivet?

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Syntes du skal købe en flash hvis du syntes du mangler den eller sætte pengene på en opsparing til du har helt styr på noget som du mangler. Når du spørger på den her måde mangler du tydeligvis ikke rigtig noget også er det dumt at bruge pengene kunne jo være der kom noget på sigt du manglede.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Når du spørger på den her måde mangler du tydeligvis ikke rigtig noget også er det dumt at bruge pengene kunne jo være der kom noget på sigt du manglede.

Det ville være meget smart, for det er ikke ligefrem den billigste hobby du har valgt ;)

Oprindeligt indlæg af kalyt

Det ville være meget smart, for det er ikke ligefrem den billigste hobby du har valgt ;)

Hehe nej den koster knaster desværre :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy