Blå skærm, bliver ved med at boote

  • Hej tweak.dk


    Jeg har en computer som snart er ved at være pænt gammel :)
    Men den har altid kørt uden problemer, den har flere gange stået tændt i mange dage uden problemer. Så her i dag da jeg lige vil kigge til den så ser jeg den er slukket, jeg starter den så op som jeg så tit har gjort og den virker fint igen. Efter jeg har siddet og surfet lidt i en halv times tid, kommer der lige et hurtigt billede af den "blå skærm" og den slukker så. Hver gang jeg tænder den nu så lige inden den skal til at gå ind der hvor den siger "velkommen" kommer der lige hurtigt et billede af den blå skærm også slukker den. og gør det samme igen og igen.
    Lidt nedern når man har alt musik, film, og dokumenter liggende på den.
    Det skal lige siges at det er windows xp der ligger på den.


    Hva tror i det er, er det fejl i systemet eller er det noget i computeren der er brændt af?
    Jeg kan ikke nå at se hvilken fejlmelding det er den kommer med inden den lukker?


    Mvh Lasse.

    _______________________________________________________


    AMD sempron 3000+
    1,0 Gb kingston ram.
    Nvidia GeForce FX 5500
    200gb sata harddisk
    500Gb Ekstern Harddisk.
    42" Plasma skærm.


    Glædelig bagjul og godt nytår.
    Venlig Hilsen. Lasse

  • Når du får den blå skærm skal du kigge efter fejlkoden 000xx0000 noget, og så søge fejlkoden på microsoft.com (eller google)


    Hvis den slukker efter noget tid kan det tyde på varmeproblemer, fejl på harddisken eller noget helt tredje.


    udelukkelsesmetoden ved at hive alt unødvendigt hardware ud af maskinen og starte op kun med det mest nødvendige kan blive nødvendigt.


    Altså: Strømforsygning, Bundkort, Processor, (1)ramklods, Grafikkort og Harddisk med styresystem.


    Samtidig kan du tjekke at kølerene på Processor, Chipset og Grafikkort er aktive.



    Held og lykke


    / Jesper

  • Jeg tænker at hvis den "er ved at være pænt gammel" som du siger, så er den muligvis støvet til og en rensning ville muligvis være på sin plads.


    Den nemmeste og mest effektive metode til at rense den med, er efter min erfaring at bruge en kompressor. Men det kræver selvfølgelig at du har sådan én, eller at du kender nogen der har. En MEGET vigtig ting at huske hvis du bruger sådan én, er at du UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER må få blæserne til at køre rundt ved hjælp af lufttrykket. De kan generere strøm som kan brænde dit hardware af. Her taler jeg desværre også af erfaring :P


    Hvis det ikke hjælper, vil jeg også sige at jeno's svar er vejen frem.