Varm E4600 @ 3 Ghz

• Man skal altid putte nyt kølepasta på når man skifter køler og da jeg ikke ved hvilken du har er det lidt svært at sige om en anden vil være bedre end den du har nu, men hvis det er en billig kølepasta så er der nogle grader at hente der, men husk at det tager en del tid inden at kølepastaen virker max, Arctic Silver skriver at der kan gå helt op til 200 cputimer inden deres kølepasta virker perfekt.
    Der burde gerne følge noget med kølere, som jeg dog ikke har nogen de om hvordan er, jeg bruger selv Arctic Silver 5 kølepasta.

• Nu har jeg bare lige skimtet tråden igennem og man må da sige du går efter den dyre løsning :D

Om den er det værd i forhold til f.eks. Xigmatek der laver kølere der er næsten lige så gode og en del billigere er mere eller mindre en smags sag.

Jeg selv har en TRUE Black med to NF-P12 og Noctua NT-H1, og syntes virkeligt det er noget der rykker hvis man lige giver sig den tid det tager at lappe og mount-modde den.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

Oprindeligt indlæg af nano
    Nu har jeg bare lige skimtet tråden igennem og man må da sige du går efter den dyre løsning :D

Om den er det værd i forhold til f.eks. Xigmatek der laver kølere der er næsten lige så gode og en del billigere er mere eller mindre en smags sag.

Jeg selv har en TRUE Black med to NF-P12 og Noctua NT-H1, og syntes virkeligt det er noget der rykker hvis man lige giver sig den tid det tager at lappe og mount-modde den.

Ja, det er ikke hel billigt :) , dog hvis man køber en XIGMATEK HDT-S1283 som er en god køler så er dne "kun" 100kr. billigere end en normal Thermalright Ultra-120 eXtreme, ok så skal man også købe en 120mm blæser, men sådan en "TRUE" kan så også køre praktisk talt alle lga775 cpu'er der er (måske lige med undtagelse af Extreme Edition) og så er den også lidt fremtidssikret da man kan købe beslag så den kan bruges med i7.

Oprindeligt indlæg af Cyclups

Ja, det er ikke hel billigt :) , dog hvis man køber en XIGMATEK HDT-S1283 som er en god køler så er dne "kun" 100kr. billigere end en normal Thermalright Ultra-120 eXtreme, ok så skal man også købe en 120mm blæser, men sådan en "TRUE" kan så også køre praktisk talt alle lga775 cpu'er der er (måske lige med undtagelse af Extreme Edition) og så er den også lidt fremtidssikret da man kan købe beslag så den kan bruges med i7.

Den kan helt sikkert køre alt kan jeg love dig for, den kan køre i7 og de bliver altså generelt jævnt varme.

EDIT: Vandel, hvis man har en Noctua køler sender de gratis beslag ud til nye sockets ;)

Rettet en gang, sidst af nano ().

Den kan helt sikkert køre alt kan jeg love dig for, den kan køre i7 og de bliver altså generelt jævnt varme. EDIT: Vandel, hvis man har en Noctua køler sender de gratis beslag ud til nye sockets Wink

Hvor lang tid bliver de ved med at supporte det?

Kan du ikke lige give et link med produktet?

• Bla. LINK

Men det skal ikke være afgørende for dit køb vil jeg lige sige, Noctua køleren er dejlig, virkelig dejlig har den selv og har også forgængeren NH-U12F. De har nok det bedste mount system man kan finde på en køler hvis du spørger mig, men hvis man kæler lidt for en TRUE så er den altså stadig bedre.

• Jeg tager en Thermalright Ultra 120 eXtreme, med 1 (måske senere 2) Noctua NF-P12-1300 - 120mm LINK. Så vil jeg også købe en tube Arctic Cooling MX-2 LINK.

Hvad tror i så jeg kan OC CPU til? Jeg har et abit Fatal1ty FP-IN9 SLI motherboard

• Nu skal du ikke regne med at du automatisk får helt vildt meget mere ud af den kun pga. ny køling. Bare så du ikke bliver skuffet :)

Men er det P965 chipset der er på sådan et Abit der? Så burde der være noget at hente, og med en CPU der kommer ned i de lidt sundere temperatuer kan du nok godt komme et pænt stykke.
    En E4600 har da også en ganske pæn multiplier ikke?

Oprindeligt indlæg af Vandel
    Tror nok det er Nvidia 650i SLI chipset, så er det godt eller skidt?

Og ja multiplayer er på 12x

Ok, jamen jeg kender ikke 650i har kun hørt lidt her og der og det er nok ikke det videste mobo til at nå høj FSB, men med en multiplier på 12 skal der jo heller ikke så meget til, for at nå f.eks. 3.6GHz skal du kun på på 300 det burde ikke være noget problem, hvis altså CPU vil.

• Jeg prøvede lige idag at køre orthos igen og der kommer den max op på 64 grader. Igår ændrede jeg Vcore fra 1.45 til 1.4, men kan det virkelig gøre en forskel på omkring 10 grader?

Ellers kan det også være fordi min computer står under et bord, og hvis det så har været lunt under bordet, eller hvad?

Hvis det er sådan ville jeg måske hellere spare pengene.

EDIT: Den er stadig ved de 70 grader. Omkring 69

• Din cpu kan sagtens klare at blive 60c under spil, så hvis du kan leve med det så skal du gøre det og spare nogle penge og måske vendte til om 3 måneders tid hvor du måske kan købe både ny cpu og køling.
    Du kan også bruge din computer med åbent kabinetside, så falder din temp sikkert en god del, det ser ikke flot ud og den kommer måske til at larme lidt mere fordi der er åbent ind til hardwaren, men det virker.