Told afgift ?

  • Hej jeg overvejer at bestille noget tøj fra USA. Men skal jeg så betale moms og toldafgift af de ting som jeg får sendt hjem fra USA ?


    Hvad sker der hvis jeg ikke betaler Toldafgiften/moms og hvordan kan man undgå at skulle betale det. :P


    Håber i kan Hjælpe mig.


    MVH saltum


    EDIT: Det er ikke for flere tusind kroner tøj, og det er kun til eget forbrug. Jeg regner med at købe for omkring 2000-2500 kr.


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

    Rettet en gang, sidst af SaLtUm ().

  • Okay linket virker ikke :P


    EDIT: Havde ikke set du havde skrevet at den kun virker i IE, er lidt træt idag :D hehe


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

    Rettet en gang, sidst af SaLtUm ().

  • Jeg tror faktisk at tøj er noget af det værste at skulle tage hjem, da der vidst er en toldsats på omkring 12% ! Det kan være det er ændret inden for de sidste par år, men det er ihvertfald hvad jeg tidligere har betalt for det.


    Det er ofte værd at overveje om du ikke kan finde de samme varer inden for EU, her kommer ikke told og moms på. Faktisk er pundet meget lavt i øjeblikket, så der kan godt være den del at spare i UK (og så det er samme pris eller mindre end US). Der er da en del tøjbutikker i UK (har selv lige købt en del hos asos.com).


    /ask

  • Jacob, det må jeg lige kigge på :D hehe


    Boris, Ja de er satme grådige :crazyeyes:


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SaLtUm
    Jacob, det må jeg lige kigge på :D hehe


    Boris, Ja de er satme grådige :crazyeyes:


    Nej sådan er reglerne. Vi er nogen der har fundet billige vare i usa men fik en lille ekstra regning da det kom hjem så der er ikke nogen smutvej.
    Jeg køber kun inde for EU nu. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det er jo bl.a. en af grundende til at det er billigere i USA, manglende afgifter....


    Ofte kan det dog godt betale sig at bestille specialvarer uden for EU også selvom der skal told og moms på - tøj er dog sjældent blandt det der kan betale sig da toldsatsen er rimeligt høj. Frilufts-/militær-grej kan der dog være rigtigt meget at spare på (man skal bare sikre sig at det er lovligt at tage ind i landet...).


    /ask