Jeg har lige fået en Compaq presario SR5511SC. Når jeg er inde i wow har jeg en meget lav fps, 10. Jeg har sat alt ned på det dårligste, men den kører stadig med den lave fps. Min bærbar som har en langsommere processer og færre ram kan køre wow med en fps på 20-30 med samme indstillinger. Begge computere er med vista. Jeg har et grafikkort liggende som jeg tror er bedre end det der i Compaqen. Egentlig ville jeg have sat det i, men PCI-express porten sidder 3millimeter for langt fremme så kortet ikke kan komme i. Men hvorfor er min fps så lav? er det det integrerede grafikkort der er for dårligt?(NIVIDIA GeForce 6150SE nForce 430)
Er grafikkortet godt nok?
-
-
-
det der gfx kort er slet ikke lavet til at spille med.....jeg synes den gør det godt....men hvad cpu og ram sidder du med ?
-
den har 2gb RAM
og processoren er på 2.4ghz.
med testen på http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest kommer mit grafikkort igennem på minimum, men ikke recommended.
Minimum:
Video Card
Minimum: 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform & Lighting (NVIDIA GeForce2+)
You Have: NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 () PASS
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card Video RAM: Required - 32 MB , You have - 825 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yesrecommended:
Video Card
Recommended: 64MB 3D Graphics card with Hardware Transform and Lighting (such as an Nvidia GeForce 6600 class or better)
You Have: NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 () FAIL: Sorry, your video card does not meet this recommended requirement. Upgrading to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options.
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card Video RAM: Required - 64 MB , You have - 825 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 3.0
Pixel Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 3.0
Så altså må det være grafikkortet. Kan bare ikke forstå at det vil give en fps på 10 når den går igennem på minimum og når jeg har alle settings på det laveste. Hvad skal jeg kigge efter hvis jeg køber et nyt grafikkort? nogle råd?Jeg har tjekket efter nyere drivere til kortet og har fundet en på nvidias hjemmeside, men vista vil ikke lade mig skifte til den driver. Måske driver er problemet? Når jeg er inde i enhedshåndtering og vil opdatere driveren får jeg besked om at den nyeste driver er installeret. Driveren jeg har nu er 7.15.11.7521 og den anden er 178.28 så den sidste må da være den nyeste?
-
Det kommer jo også an på hvilken opløsning du spiller i.
-
jamen 10 fps er der altså også nogle folk der psiller med.....så det er jo korrekt at den klarer minimum kravene,
-
Ja, ok mange tak
Godt nytår til jer alle
-
fedt prg ... tak for det