Ny computer til mange opgaver?

  • Hej Tweak'ere! :-)


    Jeg skal købe ny computer, men er stadigvæk lidt usikker omkring hvad den skal indeholde.
    Jeg skal derfor bruge jeres hjælp og ekspertise!


    - Jeg har 10.000 kr. at gøre godt med.
    - Computeren vil blive brugt til de elementere ting, men samtidig også gaming, grafisk arbejde og lydproduktion.
    - Skal også have skærm, tastatur, mus og musemåtte


    Jeg er sikker på, at der er nogle der har forstand på hvad der er det bedste til prisen på markedet pt.


    På forhånd mange tak!

  • Er du Intel mand og har pengene iorden, så er Core i7 da et oplagt valg.
    Vil du gerne spare lidt på maskinen, så er Core 2 Duo nok mere oplagt.


    Hvis du hellere vil AMD, så vent på Phenom II der kommer til foråret.


    Jeg er helt blank på specielt hardware til lydproduktion! Jeg er generelt tilfreds, når computeren bare gir' ét bib fra sig :D


    I det at du gerne vil lave grafisk arbejde, så sørg for at få en god skærm. Det betyder ingen TN paneler, find et MVA eller IPS panel


    flatpanels.dk er stedet hvis du vil vide mere om skærme og anmeldelser af samme
    http://www.flatpanels.dk

  • Jeg vil nu mene, at jeg skal have enten den mindste i7 eller en Quad, da jeg netop skal køre flere krævende programmer samtidig, og her vil en Core 2 Duo nok halte lidt efter.


    Nu skal jeg bruge computeren til en del forskellige ting, og det grafiske arbejde er mest hjemmeside arbejde. Jeg ved godt at grafikere ikke er så glade for TN-paneler, men er det virkelig nødvendigt at smide så meget efter en god skærm?


    - Desuden fik jeg ikke skrevet det, men jeg er mere end frisk på at bygge selv.

  • Jeg har slået mig fast på ASUS P6T Deluxe som bundkort og Intel i7 920 som processor, da det klart er det bedste til prisen.


    Harddisken bliveren Samsung F1 1TB, da den har fået gode point i test, og så får mange GB i forhold til prisen.


    Kabinettet bliver enten et Antec P182 eller et Antec Three Hundred. Jeg vil have et simpelt og stilrent kabinet, deraf er valget faldet på et af de to. Holder mest på P182, men Three Hundred koster kun det halve.


    Rammene er jeg stadigvæk i tvivl om, men det skal uanset hvad være DDR3 og mindst 4 GB (gerne mere!). Det skal også gerne passe sammen med bundkortet og processoren, så det yder maksimalt.


    Ang. strømforsyningen hvad skal jeg vælge og hvorfor? Corsair TX550W, Corsair TX650W, Corsair TX750W eller Corsair HX620W? Det skal være den hvor jeg får mest for pengene.


    Tastaturet bliver et Logitech Media Keyboard 600, et almindeligt og lækkert keyboard uden alt muligt fancy.
    Musen bliver en Logitech G5, da det er den billigste/bedste mus der er blevet rost mest.
    Musemåtten bliver en Steelpad 5L, da den er stor (dejligt til både spil og hjemmesideproduktion) og så fungerer den super med musen.


    DVD-drevet jeg har valgt er et Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q, der er også er det bedste/billigste, samtidig med at Nero Software Suite følger med.


    CPU-køler har jeg overvejet Thermalright Ultra-120 eXtreme, da den har fået skide gode anmeldelser. Jeg har ikke tænkt mig at overclocke. Har i nogle andre forslag?


    Nogle forslag til grafikkortet? Hvorfor GTX 260 frem for f.eks. HD4870?


    Og hvad med CPU-køler?


    - På forhånd tak!

  • Sådan ser mit system ud:


    Processor: Intel i7 920
    Bundkort: ASUS P6T Deluxe
    Strømforsyning: Corsair HX520W
    Ram: Corsair XMS3 3 x 2 GB
    Harddisk: Samsung F1 1000GB
    Grafikkort: ASUS EAH4850/HTDI
    DVD-drev: Samsung SH-S223Q
    Kabinet: Antec P182
    Skærm: Samsung T220
    Tastatur: Logitech Media Keyboard 600
    Mus: Logitech G5
    Musemåtte: Steelpad 5L


    Hvad synes i?

  • Hej


    Personligt ville jeg købe denne Dell 20" istedet (fra England). Den kan erhverves for ca. 1450-1500 kr inkl porto pga den lave pund-kurs.
    Jeg har den selv og det er en virkelig lækker skærm. Derudover er der også 4 usb-porte og det er rigtig praktisk med nem og hurtig adgang til porte.
    Jeg har ikke personligt set den Samsungskærm, men jeg er næsten sikker på at denne har bedre billedkvalitet.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg vil gerne have en skærm på mindst 22", og den T220 skulle være det bedste til prisen. :)


    Men også pga. returpolitiken hurtigt løber op, hvis skærmen får fejl, for de skal sendes til Holland.