8800GT fan-mod der giver genial køling.

• Hej alle.

Jeg læse inde på en side der hedder "3dguru" at man kunne pille skjoldet der sidder udenom køleren af og derved give bedre køling. De havde så taget en 90 mm fan på ved samme lejlighed, men tænkte jeg lige ville prøve. For mig giver det en tempforskel på 18 grader hvilket jeg synes er godt gået og det er uden nogen ekstra fan. Som om det ikke var nok så larmer køleren næsten heller ikke.

Så hvis jer der ude oc'er eller bare vil have bedre køling på jeres kort så prøv det.

HER kan du se den atikel jeg gik ud fra.

CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

• Kunne da være man skulle prøve det engang, har da i hvert fald en Intel stockkøler til at ligge, men mit 8800GT larmer stort set ikke, så ved ikke. Det har også fin temp :))

• 3dguru har altid været en dejlig side at få inspiration og gamle drivere fra....men man kan nu også bare justere blæserens fart til fx 50% så larmer den ikke meget, men køler en hel del mere end de 20-30% den kører fra standard...som vidst er rettet til 64% nu med en nyere driver..og ja , der larmer den alt for voldsomt.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Hej igen. Da jeg oc og derfor har sat spændingen op på kortet, har jeg køleren på 100% når den kommer op over 60 grader, der ved 100% kan man faktisk næsten ikke høre den.

Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Ikke overraskende. Derfor jeg altid går efter modeller der ikke er lukkede... ala den her
    http://www.edbpriser.dk/Produc…813&searchArea=&Soegeord=

well jeg går gerne efter de 2 slots kølere der bringer den varme luft ud af mit kabinet igen.....de køler stadig mere end rigeligt.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Nu når du siger åbne, og jeg kigger på den du linker til, tænker jeg lidt på, om den køler godt, med sådan en lille køleblok?

Oprindeligt indlæg af KristerBC
    Nu når du siger åbne, og jeg kigger på den du linker til, tænker jeg lidt på, om den køler godt, med sådan en lille køleblok?

Det kræver selvfølgelig et kabinet med et godt airflow, ellers er den løsning Fragman snakker om at foretrække