[Blocked Image: http://img167.imageshack.us/img167/8836/drbevh8.jpg]

Lysindfald på vanddråbe
-
-
Det ser sgu godt ud. Det ser næææsten ud som om en flaske er ved at blive overrislet med vand. Det er godt fanget :D. Tager du 717 billeder i sekundet for at ramme øjeblikket, eller har du bare en fremragende timing i din udløserfinger ?
-
Oprindeligt indlæg af Fruitloop
Det ser sgu godt ud. Det ser næææsten ud som om en flaske er ved at blive overrislet med vand. Det er godt fanget :D. Tager du 717 billeder i sekundet for at ramme øjeblikket, eller har du bare en fremragende timing i din udløserfinger ?En fremragende timing i din udløserfinger
ej, jeg tog ca 30 billeder, det er ikke nemt men det er rigtig sjovt at lege med.
-
Jeg tænkte lidt på..
Hvordan laver du dråben?
og hvor tæt er du på dråben med dit objektiv?
-
Oprindeligt indlæg af asgerbj
Jeg tænkte lidt på..Hvordan laver du dråben?
og hvor tæt er du på dråben med dit objektiv?
Dråben laves med en gummipuster med vand i denne holdes self. oppe i luften og drypper ned i skålen og så er det bare at være klar med fjernbetjeningen, og kameraet er ca 20 cm. fra dråben. -
Det ser da lækkert ud. Kan rigtig godt lide den måde lyset ligger omkring dråben på.
Har tit overvejet at eksperimentere med den slags, men er i tvivl om hvordan jeg sætter det op. Hvis ikke det ødelægger dine forretningshemmeligheder, kunne du så ikke uploade et billede af dit setup? -
Oprindeligt indlæg af Nithel
Det ser da lækkert ud. Kan rigtig godt lide den måde lyset ligger omkring dråben på.
Har tit overvejet at eksperimentere med den slags, men er i tvivl om hvordan jeg sætter det op. Hvis ikke det ødelægger dine forretningshemmeligheder, kunne du så ikke uploade et billede af dit setup?
Det er såmen ikke nogen hemmelighed.Men jeg har ikke noget billede af det, men der er brugt en skål med vand en gummipuster med vand i til at dryppe ned i skålen med og en baggrund af pap, man kan også bruge f.eks rød saftevand eller kaffe hvor du drypper mælk i, kun fantasien sætter grænserne.
Ang. kamera instillingerne så skal der bruges manuel focus, sæt kameraet på stativ placer en ske eller anden genstand i midten af skålen ( kun til at lave focus med ) lav autofocus på genstanden gå så over til manuel focus, nu har du focus punktet i midten af skålen, så er det bare at dryppe dråberne i midten af skålen der hvor du lavede focus, det er nemmest hvis du har fjernbetjening til kameraet, kunsten er så at trykke på udløseren i rette øjeblik.
Blænde vil jeg anbefale til mellem f/8 - f/16.
Lukker på minium 1/100
Lyset er det sværeste at sætte i dette setup, men prøv dig frem. -
Rigtig lækkert billede, elsker også kanten på dråben
Bliv ved med at poste billeder, det er skidegodt
-
Endnu et flot billede fra Henrik
-
Godt billede og godt fanget. Må virkelig snart få fundet tid til at lege med sådan noget syntes det er fedt og spændende
Har du farve tonet bagefter, det ville jo være nemt at skubbe farverne med hue i sådan et billede til lige den du har lyst til eller evt. lave flere udgaver i forskellige farver.
-
Tak igen for kommentarer.
Billedet er ikke farve tonet, farven kommer fra den røde baggrund, men lyset er fremhævet ved hjælp af Lighting Effects > Spotlight.
Det har også fået noget blur i bunden så glasskålen ikke er fremhævet. -
Oprindeligt indlæg af |Henrik|
Tak igen for kommentarer.Billedet er ikke farve tonet, farven kommer fra den røde baggrund, men lyset er fremhævet ved hjælp af Lighting Effects > Spotlight.
Det har også fået noget blur i bunden så glasskålen ikke er fremhævet.Oki hva har du lavet med spotlight, kunne man ikke få lov at se en ikke edit ??
-
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Oki hva har du lavet med spotlight, kunne man ikke få lov at se en ikke edit ??
Det er lyset med spotlight næsten med default setting.Her er det komplette org. billede direkte fra NEF ( RAW ) filen, det er kun sat ned i størelse.
-
Tak for post af orginal billede det gav jo fint indblik i opsætning og hvad u havde lavet med spot
Synd du ikke kan komme tættere på det er jo en kraftig beskæring af billedet du er tvunget til at lave.
-
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Tak for post af orginal billede det gav jo fint indblik i opsætning og hvad u havde lavet med spotSynd du ikke kan komme tættere på det er jo en kraftig beskæring af billedet du er tvunget til at lave.
Velbekomme.Nu er jeg forholdsvis tæt på med mit 18-55mm glas, jeg kunne uden probs komme tættere på men så oplever man at der kommer vandsprøjt på objektivet, det er ca 25 cm. fra dråben, jeg kan focucere ved ca 10 cm.
Jeg kunne self. så bruge mit 55-200mm. men det er ikke så godt ved closeup som mit 18-55mm.
Jeg har stadigvæk ikke fået købt det 105mm micro endnu.
-
Oprindeligt indlæg af |Henrik|
Velbekomme.Nu er jeg forholdsvis tæt på med mit 18-55mm glas, jeg kunne uden probs komme tættere på men så oplever man at der kommer vandsprøjt på objektivet, det er ca 25 cm. fra dråben, jeg kan focucere ved ca 10 cm.
Jeg kunne self. så bruge mit 55-200mm. men det er ikke så godt ved closeup som mit 18-55mm.
Jeg har stadigvæk ikke fået købt det 105mm micro endnu.
Den nikon selv laver er nice men koster jo også kassen. Du kunne jo spare lidt og tage en sigma. Den sigma 150mm macro jeg havde var da et super canon objektiv.