"foto"printer kæmpespørgsmål??

• Hej Alle :roller:

Vil godt starte med at sige at grunden til at jeg poster i foto & grafik, er fordi jeg ved at der helt sikkert sidder en masse her med photoshop og fornuftige printere.

Jeg er snart meget tæt på at smide min helt nye Canon MP970 printer i containeren

mit problem er sikkert bare en indstilling fejl fra min side.... men jeg kan sat.. ikke få den til at udskrive et ordentligt foto, uanset om jeg lader photoshop eller printer styre udskrivningen...
    Jeg har købt mig en spyder3Elite skærm kalibrator og lavet mig en skærm profil...
    og så prøvet at få fremkaldt nogle af mine billeder i en photocare butik, og der sidder de lige i øjet

men der hjemme der kan jeg godtnok ikke få det til at virke... problemet er egentligt det samme med min HP photosmart 8250.

nogle der evt. kunne komme med nogle screen shot´s af deres indstillinger eller bare nogle gode råd ?

Mvh Merling :)

• til at starte med.. så kan du aldrig få det samme print der hjemme som i en Fotobutik...

Da de bruger Kemisk fremkaldelse, og ikke print på papir :)

Men har du instillet printeren til at rbuge Det rigtigt Photo Papir? den rigtige tykkelse? de rigtigt farver og det der?

• Hej Toby

Ved godt det ikke kan sammenlignes.. men jeg har tidligere kunne skrive nogle perfekte billeder ud på min HP 8250. det begyndte så at blive et problem, så købte jeg canonen men det er det samme L...

er nu ikke sikker på at jeg kan vælge tykkelse på papiret men ja jeg har valgt det rette fotopapir..

det er nok mere det med at vælge de rigtige farver.. men jeg har snart prøvet dem alle syntes jeg, og smidt papir ud så du tror det er løgn.. og patroner ligeså :(

Merling

• på opfordring følger her lige hvad jeg prøvede :$

Jeg valgte photoshop til color handling og så som noget nyt satte jeg printer profile til Canon MP970 series PR2 = Photo paper pro quality2

Printer profile har jeg altid (mener jeg) efterladt i working CMYK

og det lykkedes mig så at lave et ok godt foto... nu er jeg bare løbet tør for papir :(

lige ledes er jeg lidt i tvivl om den skærm profil jeg har lavet med min Spyder3 den kun bruges til min farvestyring ikke ?? ikke til hverken printer eller photoshop vel ??

Det er godt nok en hel videnskab det her :)

modtager meget gerne info fra nogle af de andre photoshop brugere også
    (og selvfølgelig også andre)

Mvh Merling :roller:

• Når jeg printer billeder ud på min Epson Stylus Photo 1400, så indstiller jeg ALT manuelt inden den printer noget ud, og får altid fine resultater.
    Alt skal indstilles, printeren ska vide hva type papir der er i, at den printer foto og ikk dokumenter, den ska ha fineste kvalli osv osv osv.

Nu ved jeg ikk hvordan andre mærker printere virker men kunne da fortstille mig det er nogenlunde på samme måde!