Remote Desktop

  • For at aktivere Remote desktop, så jeg kan remote min server fra arbejdet - hvad skal der så til ?


    Det skal siges at maskinen som skal fjernstyres bruger windows Vista 32x og administrator PCen bruger XP..


    Hvad skal man huske at slå til for at det virker - For jeg synes snart jeg har udelukket alt : Firewall,( firewall -> options -> accept remote desktop) på begge pcere.


    Det virker fint mellem 2 XP maskiner, men sjovt nok ikke med VISTA. Hvad søren kan der være galt - lige nu tester jeg det iøvrigt på lokalnetværket. Så jeg blot connecter til den lokale IP.


    Men den kommer stadig med en underlig fejl, om at den prøvede at connecte men kunne ikke. Ingen fejlkode eller noget..


  • åben port 3389 i din router hvis du kører med det


    ændre dette i windåse firewall


    [Blocked Image: http://hardstyle.dk/remote.jpg]

  • Det kan også være fordi du ikke har password på din bruger.


    Men tag dog et kig på logmein, free version er perfekt til det job :)
    Jeg bruger det til at forbinde til en masse computere som jeg nu har brug for at få adgang til privat.
    Den løser så godt som alle proxy/firewall problemer da programmet selv aktivt går ud og vil have dig ind.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • OKay - Nu ville jeg bare helst være fri for at installere små underlige programmer på arbejdsPCen. Da jeg har erfaring med at det kommer tilbage og bider dig i rumpen i sidste ende.


    Men jeg giver det da et forsøg.


    Porten er åben, og har slået Remote Desktop til på begge maskiner.


    Tak for jeres svar!


  • kunne tyde lidt på dit arbejde har lukket for remote ?!

  • Nej nej slet ikke - hehe, 30% af tiden bruger jeg på remote med de forskellige maskiner som vi opsætter for folk.


    Og når vores deltidsansatte ikke fatter at de ikke må ligge messenger og alt mulig warez ind på deres arbejdspc'ere - så er det langt nemmere lige at hoppe på remote også fjerne det istedet for at rende en lille kilometer hehe..


    Jeg forstår det simpelthen ikke - Måske er det vistas lækre netværk opsætning der bare IKKE vil samarbejde med XP ?


    Edit - Jeg sidder lgie her og tager mig til hovedet, hvorfor i alverden har jeg dog ikke tænkt på Remote Administrator?!...


    Doh, Lukker tråden - Det funger nu. :))