Hjælp til valg af PSU

  • Hey


    Jeg skal have fundet en ny PSU til min computer da den jeg har nu er lidt for lille.


    Det jeg har der skal trækkes er
    2x GF 9800GTX
    2x 500gb Harddisk
    4gb ram
    Amd Quad Core processer



    Har i nogle forslag til en god PSU


    Den skal så vidt muligt have 4 PCI-E Strøm stik, men 2 kan også godt gå?


    Den jeg har i nu er 800Watt




    Hilsen Rasmus



    P.S. har kigget på denne


    http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=252856&Specs=true


  • Prøv at tage et kig på OCZ de laver nogle nice PSU:)

  • 800w burde være rigeligt, hvilket mærke er det?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Det er en Plazir - det er vidst noget med at den ikke skule levere helt så meget...



    Kom lige til at se i et andet inlæg, skal ens cpu også kunne trækker grafikkortene?


    Har en AMD Phenom mener jeg den hedder...

  • Ja den skal også trække grafikkortene, men om den har kvalitet til at trække det tør jeg ikke sige.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • 1 stk 9800gtx er rigeligt til din cpu for at være ærlig...du får ikke rigtigt noget ud af 2 i sli....


    og den psu er af et ukendt mærke, og næppe kvalitet, og det kan koste dig an masse andet hardware hvis den går i stykker.


    nøjes du med 1 stk 9800gtx, kan du også nøjes med en 550w corsair psu fx....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Og bare for lige at få det sagt så er jo mange watt ikke ens betydning med at psuen er god ;)


    Til det system med sådan en to grafikkort kan du sagtens nøjes med en corsair HX620 eller noget tilsvarene.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…542&searchArea=&Soegeord=


    evt denne her TX750 fra corsair den er dog ikke modulær


    http://www.edbpriser.dk/Produc…211&searchArea=&Soegeord=


    Jeg har hørt nogle ikke så heldige historier om den North-Q 1000 watt psu om nogle meget ustabile linjer og psu'er som går op i en røg sky osv.

  • Du mener godt sådan en Crossair kan hive begge graffikkort, processer og de 2 harddiske igang..


    Fordi jeg har nemlig det problem at hvis jeg har begge graffikkort sluttet til og begge harddiske, og jeg så kører PCmark eller Call of Duty 4 på fuld graffik så slukker den pga. strøm mangel

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Andersn
    Du mener godt sådan en Crossair kan hive begge graffikkort, processer og de 2 harddiske igang..


    Fordi jeg har nemlig det problem at hvis jeg har begge graffikkort sluttet til og begge harddiske, og jeg så kører PCmark eller Call of Duty 4 på fuld graffik så slukker den pga. strøm mangel


    Ja det er jeg overbevist om.


    Jeg har trukket 2x HD4850 i crossfire, Q9450 cpu, 4 gb ddr3 ram, 1 harddisk, 1 drev, 7 blæsere, MSI X38 diamond bundkort og en Laing vand pumpe med en Silverstone Strider 600 watt psu uden nogle problemer

  • Vista 64bit så du udnytter dine ram.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Andersn
    Okay, tak for det..


    Hvilket styre system ville egentlig være godt til min opsætning?
    Hvilket der ville fungere bedst?


    Du skal nok have fat i noget vista 64 bit :D
    Min vista business 64 bit køre virkelig godt og jeg har ikke oplevet nogle problemer endnu