Lidt Læsning ang. Hr. Bagger

  • "http://epn.dk/teknologi2/computer/article1530475.ece"


    "Lusk med amerikansk ph.d.-titel er blot en af mange mistænkelige omstændigheder ved den eftersøgte IT Factory-topchef, Stein Bagger."


    "Jeg havde egentlig ikke brug for at tage den MBA, men jeg opdagede, at jo større virksomheder og jo mere etableret erhvervsliv, jeg kom ind i, desto større krav stillede de til, at jeg kunne dokumentere min viden. Ikke fordi, det jeg lavede, ikke var i orden. Men for en ung fyr, der kommer ind og påstår, at han kan," sagde han da til seniorjournalisten Espen Bull. "


    "Også Stein Baggers oprettelse af selskabet Agios United SA har tilsyneladende vakt en del forvirring. Agios United SA er personligt ejer af Stein Bagger og står bag Stein Baggers ejerandel af IT Factory.


    Af IT Factorys regnskaber fremgår det i 2003 og 2004, at Agios United er fra Luxemborg. I 2005 og 2006 regnskaberne fremgår det pludselig, at selskabet hører hjemme på øen Nieu i det sydlige stillehav.


    For at undgå hvisken om skattely har Stein Bagger, ifølge Børsen, besluttet at flytte selskabet til Danmark. Men også åbenhed overfor pressen er en af grundene, forklarer han til Computerworld.


    "Medierne ville gerne følge med, og selvom de ikke har krav på det, valgte jeg at flytte selskabet til Danmark," siger Stein Bagger. "


    Prøv engang at læse hele artiklen - Det er faktisk spændende læsning, han er nu ganske snu ham Stein.

  • Ja det må nok siges han er da ikk helt dum. Men er da vist noget rigtig lort han er ude i lige nu hva?.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Egentlig er det jo faktisk skide smart - for hvis han har formået af formidle penge han har svindlet for videre i et mindre selvskab til hans snydeselvskab, og eventuelt oprettet et anpartselvskab eller noget i den dur i Abu Dhabi. . Så kan han sætte sig til rette og nyde livet for snydte penge.


    Der kan han søge politisk asyl, hvis han betaler nok penge. Det er jo en kendt realitet at flere forbrydere og svindlere fra flere lande har søgt asyl ( gemmer sig) i Abu Dhabi.


    nb. for der har endnu ikke været nogle kendte sager hvor Abu Bhubai har udleveret udlændinge :))

  • Så vidt jeg ved han vi ingen udleveringsaftale med dem heller og da slet ikk når det "Kun" drejer som om penge, noget andet var hvis det var en som havde myrdet og voldtaget eller "leget" med børn så var han nok lettere og få fat på.


    Men ja det er da smart gjord af ham, men han skal nok ikke komme til Danmark for at besøge venner og bekendte mere.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Prøv engang at tænk på hans kone - Var det også bare et dobbeltspil ?..


    Kan jo også været tilfældet at han er blevet kidnappet af en terroristorganisation og de snart forlanger løsepenge. ( den forkerte mand at kidnappe lol )

  • Måske, så meget som han er ude i så kan det jo sagtens være konen er en han bare han scoret for at bruge hende til at give et clean billed af ham.


    Tror nu ikke på det med at han er blevet kidnappet fordi folk vil have løsepenge for ham, så mere at han er blevet "fanget/snuppet" af nogle "gangsters" som han har hustlet..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ja han ligger sikkert og kommer sig efter sin ansigtoperation lige nu.. :P

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ja, men hvad med jer andre - Er der ikke nogen der har nogen kommentarer til det PR-nummer Stein Bagger har lavet ?..


    Der er da mange der har set tråden.

  • Nå - Nu har Stein Bagger meldt sig selv til de amerikanske myndigheder. Hvad tror i det betyder for hans fremtid i det danske fængselssystem, at han påstår han har været offer for systematisk afpresning i gennem 4 år ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Nå - Nu har Stein Bagger meldt sig selv til de amerikanske myndigheder. Hvad tror i det betyder for hans fremtid i det danske fængselssystem, at han påstår han har været offer for systematisk afpresning i gennem 4 år ?


    Folk bærer sikkert over med det, det er jo Danmark vi snakker om. Jeg synes sgu' et eller andet sted at han ikke fortjener nogen straf - Det viser bare at folk i Danmark, generelt er nogle godtroende fjolser :))


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Folk bærer sikkert over med det, det er jo Danmark vi snakker om. Jeg synes sgu' et eller andet sted at han ikke fortjener nogen straf - Det viser bare at folk er i Danmark er nogle godtroende fjolser (Generelt :))


    Fortjener han ikke nogen straf for at gøre flere hundrede mennesker arbejdsløse? Fod folkene har jo hverken kunne gøre fra eller til i sådan en sag.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Fortjener han ikke nogen straf for at gøre flere hundrede mennesker arbejdsløse? Fod folkene har jo hverken kunne gøre fra eller til i sådan en sag.


    Nææ.. Han har jo skudt duen (Indtil nu). Vil sgu' hellere have at voldtægtsmænd og mordere fik meget længere straffe, end dem der udøver økonomisk kriminalitet.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Nææ.. Han har jo skudt duen (Indtil nu). Vil sgu' hellere have at voldtægtsmænd og mordere fik meget længere straffe, end dem der udøver økonomisk kriminalitet.


    Sådan kan man jo ikke sætte det op(efter min mening). Tror da straks jeg vil begå noget økonomisk kriminalitet, hvis den generelle holdning er sådan :D Vil da også gerne have højere straffe til voldrtægts forbrydere og andre i samme kategori, men det skal da ikke være på bekostning af andre uskyldige mennesker. Håber han får en ordentlig straf og at de finder de penge han har svindlet sig til.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Han har sikkert en masse penge stående i et eller andet firma, som ingen ved noget om, og når han så bliver løsladt, kan han flytte til en eller anden hongo bongo ø, og leve i rigdom.


    Men man må godt nok sige at han er en dygtig mand! Ligesom Kurt Thorsen og Klaus Riskjær.