Mangler hjælp til ny GAMING computer

• OC?
    er det ikke overclocking? hvis ja, er der så en der har lyst til at forklare mig det? Mener det er noget med at man kan få forskellige komponenter til at yde mere når de arbejder sammen? Mig der er galt på den igen? hehe.

Regner med at skifte nogle komponenter ud i fremtiden.
    Køber computeren nu, fordi der er kommet penge på kontoen, wotlk er kommet ud og savner generelt bare at spille på en computer som ikke lagger alt for meget, hehe :D

Spiller pt. på en rimelig gammel dell bærbar.
    CPU - Intel Pentium 1.86 Ghz
    RAM - 512 MB Ram
    Grafikkort - ATI MOBILITY RADEON X300 128 MB
    Lydkort - 2.1
    Harddisk - 30 gb

Har 2.1 creative højtalere - 2 høtalere og 1 subwoofer - synes det spiller perfekt for ikke at snakke om højt :D De kostede 800 kr. i sin tid og har ikke planer om at skifte dem ud i den nærmeste fremtid.
    Synes ovenstående siger lidt om computerens alder, hehe :D

• Ja oc = overclocking og kort fortalt er det at få sit hardware(cpu,ram og gfx) til at yde mere, ved at stille på forskellige parametre.

Når du har et fint fungerende 2,1 sæt, er der vel ikke grund til at købe et 7,1 kort :D

Og ja det bliver godt nok en forbedring der kan mærkes, held og lykke med det ;)

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

• Tak for forklaringen på OC :D

Hehe det var også det jeg skrev: ville få en prisnedsættelse på lydkortet, så jeg valgte 5.1 i stedet for 7.1 :D jeg ved hvad ram og cpu er, men har ingen idé om hvad gfx er?

• grafikkort...og mht at man skal vælge asus er det noget bavl....man skal aldrig vælge en bestemt producent og sige at man kun vil købe fra den producent....og dem der lukker den slags ud (er muligvis ex-medarbejdere i merlin) bør du slet ikke lytte til.

ja asus laver en masse forskelligt, og ofte også både higend og midend der giver value for money...men producenter som gigabyte mht bundkort, er bestemt lige så gode.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Er i et kææææmpe dilemma :S

Ved ikke om jeg skal købe:
    http://topdata.dk/product.asp?product=5467
    Og så hører om jeg kan få prisnedsættelse på harddisk og lydkort.
    - Ovenstående computer + Windows Vista Home Premium 64bit bliver 7.698,-
    Men ved så ikke om jeg kan få den prisnedsættelse :S

Eller købe:
    http://topdata.dk/product.asp?product=5610
    Og beholde den som den er - evt. opgradere den i fremtiden.
    -Ovenstående computer + Windows Vista Home Premium 64bit bliver 6.887,-

Hvad synes i ville være smartest?

• nzxt er noget værre plastic pis for nu at sige det pænt....jeg ville klart tage den billige af dem, da du ikke vil opleve nogen forskel.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• De er to væsentlige forskelle på de to computere.

Den dyre er nok lidt mere støjsvag. Jeg ved ikke hvor kritisk du er med hensyn til støj, og hvor stor forskellen er, er det svært at spå om.
    Derudover egner den billige sig overhovedet ikke til overclocking, men det er nu også de færreste, der leger med den slags.

Men kig også på den her: http://topdata.dk/product.asp?product=5449
    Den er lidt billigere og den egentlige forskel er grafikkortet. Grafikkortet er faktisk lige så godt som det i den anden du kigger på.
    I nogle spil er det dårligere, og i andre er det bedre.

• Jeg leger slet ikke med overclocking, aner ikke hvordan man gør.

Som sagt skal computeren bruges til gaming hvilket pt. er disse spil:
    - Half Life 2
    - World of Warcraft
    - Counter Strike Source
    - Need For Speed Most Wanted (og nyere)
    - Warcraft III The Frozen Throne

Er fuldkommen ligeglad hvor meget den larmer, så længe det ikke er som en traktor.

Hvis det bliver et problem så kan jeg jo også altid skifte kabinettet ud, hvilket som regel også er billigere end at skifte et grafikkort ud.

• Nap det billige juletilbud, det bliver du squ glad for!

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Det bliver spændende, held og lykke med maskinene :D

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70