AAAARGHHH Leak!!!

  • Tænder traditionen tro min computer da jeg kommer hjem fra job, men syntes den lyder underligt.


    Kan så se at mit resevoir er fyldt med skum og bobler. :ohmy:
    Der ligger en lille pøl vand på gulvet :ohmy: :ohmy:


    Flår i total desperation stikke ud af væggen og river kabinet siden af. Hele bunden af mit kabinet sejler i grøn væske. Piller alt fra pånær pumpen og kortslutter så PSUen.


    Der står bare en stråle vand ud af min Oclabs pro TOP.
    Skiller pumpen ad og kan se at toppen er revet intet mindre end 2 steder. :9xo


    Lorte dag........


    Har så lige mailet coolerkit og fortalt dem hvad jeg syntes om OClabs toppe (ved godt det ikke er deres skyld) og så bestilt en af de nye EK Acetal toppe, de revner forhåbenligt ikke.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • hehe shit happens when u party with water :)


    sådan noget sker desværre jo. Min fætter var uheldig for et år eller to siden, utæt cpu blok og *dryp* *dryp* ned på et nyt gfx, der selfølgelig gik amok med fine grønne farver og andet. Men det overlevede dog.
    Var dog aldrig ude for noget selv i de mange år jeg kørte med vand.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    hehe shit happens when u party with water :)


    sådan noget sker desværre jo. Min fætter var uheldig for et år eller to siden, utæt cpu blok og *dryp* *dryp* ned på et nyt gfx, der selfølgelig gik amok med fine grønne farver og andet. Men det overlevede dog.
    Var dog aldrig ude for noget selv i de mange år jeg kørte med vand.


    Lidt underlig fejl syntes jeg dog. Har ikke flyttet computeren eller ændret noget.
    Det er tilmed flækket 2 steder.


    Man kan så kalde det held i uheld at intet er stået af. Er glad for jeg havde strippet alle min kabler til så intet lå og roede i bunden af computeren.


    Tør slet ikke tænkte på hvad der var sket hvis det var konen der skulle have brugt den og ikke lagt mærke til den mærkelige lyd 8o

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Lidt underlig fejl syntes jeg dog. Har ikke flyttet computeren eller ændret noget.
    Det er tilmed flækket 2 steder.


    Man kan så kalde det held i uheld at intet er stået af. Er glad for jeg havde strippet alle min kabler til så intet lå og roede i bunden af computeren.


    Tør slet ikke tænkte på hvad der var sket hvis det var konen der skulle have brugt den og ikke lagt mærke til den mærkelige lyd 8o


    well det er ikke så unormalt vil jeg sige, en overspændt skrue eller fabrikations fejl kan nemt gøre at blokke flækker.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Havde ellers kun finderspændt dem...


    2-3 dage uden min stationær, teh horror!!!


    Nu skal jeg høre "Hvade sagde jeg!?!" fra konen når hun kommer hjem.
    "Vand og computere hører ikke sammen, og alle de penge du har brugt på det.. blah blah blah" :boxed:

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Fik svar idag fra coolerkit.


    De har sendt mig en EK acetal top istedet og sørget for al porto.
    Super service kan man kun sige :9xo

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Bitter kage, men godt der ikke er sket det store.


    Kan huske en gang jeg havde installeret vand i konens PC, fordi han var træt af at den larmede mere end min. Da jeg så kørte leak test væltede det ud med vand fra CPU-hovedet. Producenten havde glamt O-Ringen mellem top og kobberbase.
    ;( Satme meget vand dér....


    Men heldigvis kun en leak test, så intet sat til og intet ødelagt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Bitter kage, men godt der ikke er sket det store.


    Kan huske en gang jeg havde installeret vand i konens PC, fordi han var træt af at den larmede mere end min. Da jeg så kørte leak test væltede det ud med vand fra CPU-hovedet. Producenten havde glamt O-Ringen mellem top og kobberbase.
    ;( Satme meget vand dér....


    Men heldigvis kun en leak test, så intet sat til og intet ødelagt.



    Hvordan laver man sådan en "Leak Test". Har lige bestilt et vandkølingskit, så kunne godt tænke mig lige at teste det før jeg tænder for noget osv. også fordi det første gang jeg leger med vand i computeren :b

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pAzquee
    Hvordan laver man sådan en "Leak Test". Har lige bestilt et vandkølingskit, så kunne godt tænke mig lige at teste det før jeg tænder for noget osv. også fordi det første gang jeg leger med vand i computeren :b


    du kortslutter PSUen så den starter pumpen og lad det køre i en 2 timers tid vel, det er samme måde man kan fjerne luft fra systemet også.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    du kortslutter PSUen så den starter pumpen og lad det køre i en 2 timers tid vel, det er samme måde man kan fjerne luft fra systemet også.



    Kunne du prøve at uddybe det lidt?


    Hvordan kortslutter man den, og hvordan får man så pumpen til at kører uden at tænde for hele lortet?

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pAzquee
    Kunne du prøve at uddybe det lidt?


    Hvordan kortslutter man den, og hvordan får man så pumpen til at kører uden at tænde for hele lortet?


    kan ikke huske det 100% men det er vist nok den grønne og sorte ledning du skal kortslutte. så find et stykke ledning du kan ofre, eventuelt fra et gammelt kabel du ikke lige bruger og sæt det mellem sort og grøn ledning i det ATX stik der normalt sættes i bundkortet. Så kan du starte den uden at der er noget forbundet. Så starter ens pumpe og lad den køre i et stykke tid så man er sikkert på at intet vand kommet ud.


    en eller anden kan vel lige verificere at det er grøn og sort, det er nogle år siden jeg sidst har kørt med vand

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Yes, grøn og sort kortsluttes - måden jeg har gjort det på nogle gange er at tage et stykke loddetin og sætte fast imellem dem mens PSU er slukket på kontakten - nås så du tænder for kontakten så er det instant turn on og leak test begynder.
    Et lille trick er forøvrigt at leakteste med Listerine, for det første fordi det ikke koster alverden og har en super gul, blå eller grøn farve - men også fordi det renser hele systemet igennem og fjerner alle bakterier og skidt så du undgår alger og snavs i sådan lige med det første.

  • For at kortslutte psu'en så skal man forbinde den grønne og den sorte ledning med hinanden jeg bruger bare en bøjet papirclips til det og det virker fint :D


    Men en leak test er jo meget vigtig så man for luft væk som der jo er i systemet når man har sat det sammen og fyldt vand på jeg lader det bare kører i ca 30 min også tjekker jeg lige op på det og ser om det kører som det skal.


    jeg har enkel gang haft et leak men det var heldigvis ikke i nærheden af noget hardware så jeg slap med skrækken og en kæmpe vandpyt på mit gulv

  • Ja okay, tak. Og det er på ATX stikket man skal sætte de to ledninger sammen?

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pAzquee
    Ja okay, tak. Og det er på ATX stikket man skal sætte de to ledninger sammen?


    jeps du skal gøre som man ser på det første billede her http://www.dendromania.dk/viewtopic.php?p=5945

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg plejer også bare at bruge en papir clips.


    Fik min acetaltop igår. Skal da lige love for det er kvalitet samlignet med plexi toppene.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Jamen tak for det. Men på mit ATX stik er der 4-5 sorte ledninger, er det så lige meget hvad for en man forbinder med den grønne?

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pAzquee
    Jamen tak for det. Men på mit ATX stik er der 4-5 sorte ledninger, er det så lige meget hvad for en man forbinder med den grønne?


    Fuldstændig det skal bare være en af de sorte :D