Billeder Uge 47: Lys

• Toby
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/DSC_3654copy-1.jpg]

VDK
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/funnelwa4.jpg]

____________________________________________________________________________

|Henrik|
    Kan godt li billede, ville måske sige der skulle ha været lidt mere lys på båden, så man beder kunne "se" den.. ellers super fedt billede

Phoque
    Rigtig fed ide med at finde en hvid and, og så er alle de andre sorte, fed ide :)

celfa
    Fedt lavet, hvordan har du anbragt den der? står den på noget eller? :)
    Det enste minus ved den er, der er 2 små hvide kanter eller noget, i venster side af mærket på flasken, men det er super fedt billede :)

_WHAT_
    fedt og meget stilrent billede, ville måske ha spejlvendt billede, men det er sq et nice billede :)

Toby
    sjov ide der ;) med kedeligt billede.. men hvor ser han søøød ud ;)

VDK
    Du er ivertifald inde for området Lys, men ville måske ha sagt der skulle ha været en hurtiger lukketid, så man kunne se lidt mere stråler i lyset.

• Tak for kommentaren Toby. :)

Hehe mere lys på båden 8o, det bliver jo nok lidt svært. som du kan se er den i modlys, og jeg tror næppe at min SB600 kunne nå helt derud. ;)

Synes selv at sådan en båd i modlys skal være sort, men smag og behag. :)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Tak for kommentaren Toby. :)

Hehe mere lys på båden 8o, det bliver jo nok lidt svært. som du kan se er den i modlys, og jeg tror næppe at min SB600 kunne nå helt derud. ;)

Synes selv at sådan en båd i modlys skal være sort, men smag og behag. :)

Det jeg mente med det var, at jeg, personligt, måske gerne ville ha se lidt mere struktur i selve båden.. ikke så du kunne se hvad farveen var, men ja... lidt svært at forklare hehe.. kunne evt ha været opnået med noget HDRi :)

Oprindeligt indlæg af Toby

Det jeg mente med det var, at jeg, personligt, måske gerne ville ha se lidt mere struktur i selve båden.. ikke så du kunne se hvad farveen var, men ja... lidt svært at forklare hehe.. kunne evt ha været opnået med noget HDRi :)

Jep, men så kommer problemet med EXIF. ;)

• Tak for kommentaren!

Vil lige prøve at give lidt kritik til jer også :)

|Henrik|:
    Et udemærket billede, det er dog set rimelig mange gange. Dette er dog et af de meget bedre solned/opgangs billeder :)

celfa:
    Meget sjovt billede celfa. Du har opnået en ret fed effekt. Dog ikke et billede som er så spændende.

_What_:
    Rigtig fedt billede! Kan godt lide det meget enkle i billedet og så er det jo teknisk kanon godt også.

Toby:
    Meget sjov idé med din lille skorpion der ;) Dog ikke et billede som er så spændende.

VDK:
    Meget anderledes billede. Er ikke så vildt med det. Syntes at det er et meget forstyrrende billede. Og så som Toby siger, så havde en hurtigere lukker gjort det bedre, da det er lidt rystet!

Det var sådan lige hvad jeg kunne diske op med :)

• Hej alle. Tak for jeres kritik. Synes heller ikke billedet blev så godt som jeg faktisk havde håbet, tænkte egenligt ikke over at sætte lukkertiden ned :)

_WHAT_: Simpelt og rent billede, hvor linjerne skaber dejlig ro.

celfa: Flot effekt med lyset, har du taget det i en fotokasse eller...?

Phoque: Ugens bedste billede, synes billedet sætter tankerne lidt i gang, og selvom man er hvid, kan man jo godt være det sorte får.

|Henrik|: Teknisk flot, synes især godt om himmelen

Toby: Stærk effekt, ved ikke om du havde mulighed for det, men tror billedet var blevet mere farligt/spændende at se på, hvis du havde valgt en lavere vinkel.

• |Henrik|
    Et helt ok billede, som selvfølgelig har lys i billedet. Jeg syntes dog du ikke det er noget vildt og jeg har set bedre solnedgangs billeder fra dig :) Med dine evner havde jeg også håbet på noget lidt mere kreativt fra dig :)

Phoque
    Der er selvfølgelig en lille tvist i det, men syntes billedet lider lidt under tekniske fejl. De andre ænder er jo underbelyst og kompositionen er lidt rodet. Den hvide and skulle være noget mere fri for grene roder noget.

celfa
    Den er selvfølgelig belyst men igen der er jo lys på alle billeder og syntes ikke her det er noget helt vildt. Hvis det skulle præsentere produktet så mangler der desuden lys på selve lablen foran.

Toby
    Det var dog en væmmelig fætter du har dig der. Billedet er egentlig en sjov ide da man virkelig for et indtryk af det er den der lyser. Dog er den udbrændt temmelig kraftigt et par steder. Desuden er vinklen måske ikke så heldig, men kan godt forstå hvis man er lidt påpasselig med at komme tæt på ham/hende.

VDK
    En fin ide. Det halter lidt teknisk billedet er ikke helt skarpt og kompositionen mangler noget. Jeg tror billedet ville vinde ved at komme over i S/H så man fik mere fokus på lyset. Et billede må godt have mange elementer og de kan skabe rod, men der skal gerne stadig være et fokus punkt. Her flakker øjne rundt og forsvinder hurtigt ud af billedet.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Toby
    Det var dog en væmmelig fætter du har dig der. Billedet er egentlig en sjov ide da man virkelig for et indtryk af det er den der lyser. Dog er den udbrændt temmelig kraftigt et par steder. Desuden er vinklen måske ikke så heldig, men kan godt forstå hvis man er lidt påpasselig med at komme tæt på ham/hende.

takker... så vidt jeg ved er det en Han, da han har spist hans Kone hehe...

Jeg kunne godt ha taget ham op og lagt ham på et hvidt skulle katon eller sort, men det har jeg gjort til en anden opgave.. så derfor valgte jeg at tag det nede i hans terraie..

Men vinklen er ikke go, og der er udbrændinger flere steder som du slv siger.. det var også bare mere for at vise ham frem, på hans sjove måde med UV lys, slet ikke et godt billede, overhovede.. det er jeg 100% klar over :)

• Tak for kommentaren what! :)

Du har ret idet du siger. Dog var det svært at få taget et hvor der var mere plads, for de ænder der kommer løbene hen til en bare man står ved kanten af den dam de er i :D De er van til at folk fodrer dem! Skal lige siges, at jeg sikkert kunne have gjort det bedre i ps, men har nok fucket lidt op med curves, da jeg ikke har brugt det i så lang tid. Men øvelse gør jo mester!

Btw.. Det er taget med kit-objektiv :( Får dog et Sigma 24-70 inden længe! :)

• Så ringe er de kit objektiver heller ikke :) Som du selv er inde på så pas på i PS eller brug det ekstra tid :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Så ringe er de kit objektiver heller ikke :) Som du selv er inde på så pas på i PS eller brug det ekstra tid :)

Ja. Skal have øvet mig på at bruge curves og levels ordentligt :) Før hen brugte jeg bare contrast, men det er sgu tit at man opnår et bedre resultat med det andet, selvom man er en kage til det!

|Henrik|
    Et helt ok billede, som selvfølgelig har lys i billedet. Jeg syntes dog du ikke det er noget vildt og jeg har set bedre solnedgangs billeder fra dig :) Med dine evner havde jeg også håbet på noget lidt mere kreativt fra dig :)

Tak for kommentaren, synes heller ikke selv at det er super godt, det er hvad man kalder et hurtigt snapshot da tiden ikke var til fotografering i sidste uge og heller ikke i denne uge, tror sQ ikke jeg når at komme med et bud i denne uge, jeg selv er lidt halvsløj + mine 2 børn. ;(

Hvad med det rent tekniske i billedet, er det ok.?

Oprindeligt indlæg af Simonthk
    Kan skut finde af at få billedet i stor, men har modificeret det en smule :)

denne her uges opgave er jo slut for noget tid siden ;)