WoW i cachehelvede - Mere RAM?

  • Goddag de herrer.


    Jeg har et større problem med mit World of Warcraft. Mere specifikt holder det aldrig op med at loader (og dermed fryser FPS hele tiden). Hver gang jeg logger ind på en karakter kan der gå op til 5minutter før spillet er spilbart. Modsat alle mine andre spil (Crysis, Fallout, Mass Effect) vil WoW bare ikke spille pænt og ordentligt på Highest settings.


    Jeg har et GIGABYTE GA-P35-DS3L med en E8400 og 1gb NANYA ram (hvilket jo nok er bottlenecken) og en enkelt 320GB 7200RPM Samsung harddisk på SATA2. (Spillene og Sidefil ligger på samme harddisk som Systemet)


    Hvis mit problem er for langsom og lidt ram hvad skal jeg så ud at købe? Jeg har absolut ingen forstand på timings og 666-1033 osv.. men det er der jo gode råd for hér. :9xo


    Venlig hilsen


    Anders

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har ikke PT. planer om at skulle Overclocke, nej. De klodser ser ganske gode ud. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du kan ikke køre de højeste settings uden en pc til 6000 kr.


    Mit svageste led i pc-en er et grafikkort af typen Gtx260 :) - Når jeg sætter viewdistance på max, lagger det lidt når man drejer cameraet hurtigt rundt (360 vendinger).


    ----------
    Sæt evt. grafikken ned. Har du onboard grafik? så er det der dit problem er - udover at du selvfølgelig mangler ram.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mhartvig
    Du kan ikke køre de højeste settings uden en pc til 6000 kr.


    Mit svageste led i pc-en er et grafikkort af typen Gtx260 :) - Når jeg sætter viewdistance på max, lagger det lidt når man drejer cameraet hurtigt rundt (360 vendinger).


    ----------
    Sæt evt. grafikken ned. Har du onboard grafik? så er det der dit problem er - udover at du selvfølgelig mangler ram.


    Jeg må desværre sige dig imod der for spillet kører faktisk med 60FPS så snart at spillet har loadet alting færdigt (Selv I lagsville Shattrath), og det med et middelmådigt EAH8450 :crazyeyes: - Problematikken ligger som sagt I at hver eneste gang jeg logger ind på en karakter (eller bliver portet til et sted, instance sov..) så går den bare helt kold I flere minutter for derefter at spinde som et rovdyr (Med undtagelser nu og da pga. den høje mængde spillere i byer X(). PT. er jeg nødsadiget til at sætte alle cacherelatere settings til Low inden jeg logger og så tilbage til High et par minutter efter login, men det bliver hurtigt gammelt. Når GPU'en sagtens kan rendere alting når det først ER loadet på skærmen må der jo være en bottleneck I cache delen af systemet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet 2 gange, sidst af HerrMansen ().

  • Det er ikke et grafik problem hvis det kører fint efter en lang tids load.


    Men 1 gb ram er bare ikke nok idag så jeg vil sige køb de mushkin ram og hver glad og tilfreds med 4 gb ram :D


    Hvilket styresystem bruger du iøvrigt?

  • Jeg kører XP Pro med en hel pillen her og der for at gøre systemet hurtigere. Må jo dog nok opgradere til Vista for at få det meste ud af RAM'en :boxed:


    Anyway, mange tak for Pushkin forslaget. De er på vej I posten :dance:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Jeg kører XP Pro med en hel pillen her og der for at gøre systemet hurtigere. Må jo dog nok opgradere til Vista for at få det meste ud af RAM'en :boxed:


    Anyway, mange tak for Pushkin forslaget. De er på vej I posten :dance:


    Du kan godt køre med dem men du kommer kun til at kunne se omkring 3,5 gb af rammene hvis det er 32 bit du kører med.
    Du kan fint skifte til vista men så skal du vælge en 64 bit version :D

  • Har ikke læst tråden fra A-Z men vil lige afklare nogle myter:
    NEJ!!! Man behøver ikke en computer til 6.000 kr for at køre et spil som world of warcraft på max. settings.
    Et geforce 7800 GT og en Athlon 64 3700+ og 2 Gb DDR1 RAM ville kunne klare det på 55-60 FPS


    Men ihvertfald:
    Det lyder som et RAM problem, og jeg vil anbefale dig at købe 2x2 Gb RAM, da de efterhånden koster noget nær det samme som 2x1 Gb RAM.
    Vil du dog være økonomisk, er disse helt fine til dit behov: http://edbpriser.dk/Products/L…806&searchArea=&Soegeord=


    EDIT: De mushkin RAM ser fine ud, men gå dog efter deres Redline series ligesom mig, hvis det endelig skal være :boxing:
    http://edbpriser.dk/Products/L….asp?Bedom=true&ID=439801
    Anmeldelsen skal du ikke tage dig af. Det er en n00b der ikke har forstand på voltage der har skrevet det :crazyeyes:

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

    Rettet en gang, sidst af mads_spazz ().