QuoteOprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
Multi eller single?
Begge. CoD-spillene generelt (2'eren undtaget) har IMO nogle kedelige kampagner (har ikke prøvet CoD5's). Værst er det dog med CoD4. Totalt oversimplificeret FPS, ingen dybde, ingen variation i hverken fjender eller våben, javist, der er mange "våben", men de opfører sig ens, har ingen tyngde og granater... de minder mig sq om bordbomber. På samme tid er CoD4 meget uudholdeligt at spille i kampagnen, for jeg har deja vu's hele tiden. Taget i betragtning, at fjendernes intelligens er... under lavpunktet, gør det heller ikke bedre. Fjenderne i CoD4 søger (nogengange!) i dækning, men sjovt nok, så kommer de myldrende hen i en dækning, hvor 5 af deres venner lige netop er blevet plaffet ned. Det minder mig bare SÅ meget om de der skydetelte med ænder i Tivoli. Og miljøerne virker bare som teaterkulisser, jeg husker stadig den rædderlige første bane fra CoD4 på olietankeren.. damn!
Jeg har ikke oplevet ret mange andre spil, der har samme forlorne "feel" som især CoD4. Jeg har på fornemmelsen, at spillet er blevet hyldet af masserne grundet de mange kugler, der hvisler om ørene på dig og de mange buldrende eksplosioner. Jeg tror det tiltrækker mange og ovenstående lyder da også godt, hvis bare det havde noget tyngde, virkede overbevisende. Og så er 4'eren IMO ikke sejt.. det prøver så hårdt at være rigtig drengerøvscool/badass. Man bliver "zappet" rundt i verden i load-menuerne, mens man ser sattelitbilleder og bliver briefet... men hold da op, hvor er det billigt, typisk og b-filmsagtigt (og det er ikke en kompliment).
Når jeg smadrer nogle fjender i CoD4 (og det er mest CoD4, jeg synes er intetsigende, hvor 2'eren er sej nok), sidder jeg bare slet ikke med den "fuck yeah"-fornemmelse som i f.eks. Half-Life 2, Halo, Battlefield eller Gears of War (er et TPS, men har stadig det actionhungrende publikum som målgruppe). CoD4 er... hult, synes jeg. Men at andre kan lide spillet er da fint med mig - Jeg fatter bare ikke det fede ved det.
Nu har jeg ikke prøvet 5'eren, men jeg har på nogle områder et godt øje til 5'eren. Synes ideen med loadingmenuerne, der har historisk indhold lyder rigtig fedt (meget, meget bedre ide end 4'erens tilsvarende). Og den mod med de levende døde nazister... klasse! Endelig et CoD (udover 2'eren), der ikke tager sig selv totalt seriøst og som tør at have lidt personlighed. Hvem husker ikke træningen fra 2'eren?
Man skød tallerkner, tyskerhjelme og udstillingsdukker fra tøjbutikker og kaster kartofler istedet for granater.
Man siger, at førstehåndsindtrykket er vigtigt - Og det fattede IW, da de lavede 2'eren. 4'erens indledning.. intetsigende, upersonlig og stereotyp.