Ati Hd4780

  • hej..


    Har et problem jeg håber i kan hjælpe mig med. Har lige samlet min nye computer, men når jeg starter den om kommer der ikke noget billede på skærmen.


    Det er som om grafikkortet ikke starter om, der er lys i 3 røde lamper på grafikkortet, og blæseren kører ikke.


    Nogen som har nogle bud på hvad der kan være galt ??


    Tak


    Lysgaard



    EDIT: Hele min computer kan ses her:
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=106162&sid=

  • Og du har selvfølgelig husket at sætte strømstikket i grafikkortet...??? :$ :$

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Det er højst sanssynligt ikke grafikkortet, når der ikke er noget billede på skærmen kan det lige så vel være et problem med cpu, ram eller mb! Når du så samtidig siger at der er nogle leds der lyser på mb ville jeg nok prøve at kigge i manualen for at tolke fejlkoden..


    Alternativt ville jeg prøve at remontere CPU, prøve med en ramklods af gangen og nogle andre slots evt. samtidig kan du cleare CMOS på mb og tjekke at alle kabler sidder som de skal...


    Stadig ikke noget liv, så skal du se om du kan finde en kammerat der har lignenede pc og prøve at skifte en del af gangen...


    Er der intet af ovennævnte der hjælper så PAS...


    EDIT så ikke det var på gfx at leds lyser, men prøv noget af det jeg har nævnt alligevel.....