xbox Strict NAT (for én gang skyld)

  • hej. jeg har problemer med live. jeg ved godt at der er en masse posts rundt omkring der handler om mit problem. og jeg har søgt meget, og længe. men intet ser ud til at hjælpe mig. så enten gør jeg noget helt galt. eller også skal der noget nyt til.


    helt konkret, har jeg en NAT der er strict. det er den blevet (igen) efter jeg fik en trådløs linksys router, som jeg satte til min CC router. xboxen sidder ikke trådløst til. men via en ledning fra linksysen.
    jeg har slået DHCP fra på linksysen, og den kører, så vidt jeg ved, som gateway. og alle porte bliver forwardet fra CC routeren. det fungerer ellers fint, og jeg er connectable i utorrent osv.


    hvad jeg har gjort for at løse problemet:


    - jeg har slået UPNP til. (og fra og til og...den er slået TIL )


    - jeg har selv angivet en ip til boxen. (den samme som den havde da jeg kun havde CC routeren, og NAT var open)


    - jeg har slået DMZ til på linksysen, og også forwardet portene fra linksysen til boxen. (jeg kan ikke finde DMZ på CC routeren.)


    - jeg har forwardet port 88 fra CC routeren. jeg ville også gerne forwarde 3074, som der står nogle steder. men CC routeren lader mig ikke forwarde den, da jeg åbenbart ikke må forwarde den port til samme ip som port 88.


    det er så hvad jeg har prøvet. det er alle de forslag jeg kan finde. men min NAT bliver ved med at være strict. er der nogen der kan de magiske ord der får det til at virke?


    måske også nogen der kan forklare, hvorfor dette skal være et problem for så mange xbox ejere, når nu MS bryster sig at at være fremme på onlinedelen af konsollerne?

  • har du slået NAT fra på linksyssen?


    Desuden burde du kunne låse Xboxens IP fast og aktivere den som en DMZ på linksyssen, det forwarder samtlige porte (rettere blokerer slet ikke portene) til din xbox.


    sidst, men ikke mindst, så slå firewallen fra på din linksys

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200