Billeder Uge 44: Vejret

• Her er allle de billeder fra Uge 44 så hehe..
    Håber folk er frisk på noget denne uge her :)

asgerbj
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/uge43og3.jpg]

Toby
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/DSC_3178.jpg]

|Henrik|
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/mllerrq2.jpg]

asgerbj
    Lækkert billede, lækker farve i vandet, men syntes der mangler lidt mere lys i Mudert..

|Henrik|
    Lækker himmel, men det kunne måske ha været fedt at se at vingterne køret rundt..

• asgerbj:
    Rigtig flot billede. Kan godt lide farven på ventet bare lidt for mørk... Men denne uges favorit efter min mening.

Toby:
    Enlig et meget godt bare for gråt desværre.

Henrik:
    Flot billede. Ehm. Kan ikke finde på andet.

• Takker...

Mit billede er lidt gråt/diset i det, da det var en tåget morgen... men det er lidt svæt at se her, hjemme på min pc, ser det pæner ud.. men ja.. mit ser meget kedeligt ud her hehe

• Så er jeg tilbage :)

Jeg har ikke rigtig haft tid til det, men det kommer nu.

Lige lidt Ris/ ros til billederne

Asgerbj
    Dit billede er rigtig fedt, Dog er der lidt over det jeg ikke rigtig kan lide, syntes der mangler noget "indhold".

Toby
    Pænt billede, virker lidt uoverskueligt, Men som du selv har sagt er det Diset/ tåget, måske derfor,
    Forgrund kunne evt være lidt mindre tydeligt i forhold til resten af billedet.

Henrik

Rigtig pænt billede (Ugens vinder fra mig af)
    Dog gerne lidt mere lys i bunden :)

Håber i kan bruge det til noget, og ikke vil se det negativt,

Mvh Mathias

• Asgerbj

Flot og klart med en enkel komposition. Synes godt om farvetonen i billedet, som eksponeringen iøvrigt også passer fint til, efter min mening. Kunne måske have været interessant at se billedet taget i en lavere vinkel, så 'mudderbjergene' brød fri af horisonten.

Toby

Jeg synes der mangler lidt både i kompositionen og farverne. Mangler et eller andet til at fange og guide øjnene over billedet. Farverne er meget sarte, sikkert pga. dis, og kunne godt bæres af en bedre komposition. Din blænde (11) er fin til landskabsfotografi, men jeg forstår ikke hvorfor du har valgt ISO-1000 for at komme op på 1/800s lukkertid ved 42mm brændvidde. Du har slet, slet ikke brug for så hurtig en lukkertid. En lavere ISO havde muligvis hjulpet på den generelle billedkvalitet.

Henrik

Fedt billede, synes godt om den hårde kontrast mellem de hvide møller og den meget dybe, mørkeblå himmel der danner baggrund. Jeg synes godt om kompositionen og detaljerne i skyerne også.

• asgerbj:
    Ser for mig ud som om det mangler en del kontrast og er lidt underbelyst. Desuden kunne du måske have fundet en spændende ting i en vandpyt som kunne være med til at holde fokus. Kompositionen halter også lidt øjne løber hurtigt ud af billedet.

Toby:
    Først og fremmest iso1000 det giver ikke mening og skinner nok også igennem på billede kvaliteten. Farverne er lidt flade og samme gælder kontrasten især i den del af billedet der er længest væk. Der mangler nok også noget der holder interessen, der er ikke rigtig noget fokus punkt i billedet.

|Henrik|:
    Dejlig dyb blå himmel. Jeg ville nok være gået lidt længere til venstre så møllerne var knapt så meget i profil. Syntes jorden i billedet virker temmelig mørk og det er lidt synd imo.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• wtf.. stod min iso på 1000.. LoL... nok derfor det er xtra grimt billede :D haha...

Nå, det lagde jeg sq ikke mærke til.. hehe... skal jeg nok lige gøre frem over :)

• Tak for kommentarerne, håber på at kunne være med i denne uge også..

Selvom emnet for mig ikke passer specielt godt, da jeg bor i en lille landsby. Eneste vi har herude er vandpytter :D
    (Behøver ingen kommentar med på vejen, om at det bare gælder om at se sig om og være kreativ. :)))

AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

Rettet 3 gange, sidst af asgerbj ().

• asgerbj:
    Tjaa en vandpyt.. det havde været super hvis du havde siddet og "smidt" nogle små sten i vandet så der måske havde været nogle ringe med også, så havde det sagt mig mere :roller:

Toby:
    mindre tydeligt, lidt kedeligt motiv.. du skulle have haft et stativ med og så måske bevæget dig lidt tættere på fuglene og vendt dig lidt rundt så gården ikke havde været med.. :$

Henrik:
    Syntes at himmelen er lige lovlig mørkeblå i toppen.. men ellers et fint skud :9xo

Mvh Merling :roller: