Radeon HD2600XT 512mb PCIe kort på nF630i - går det?

  • Hey! :)


    Jeg har nu måttet konkludere at mit mobo er fucked, da alle ramblokke jeg tester fejler ved fdffffff pattern i Memtest86. Selv blokke der tester OK i en anden spand.


    Jeg har fundet et billigt ASUS P5N-EM HDMI bundkort med nF630i chipset, og kunne godt tænke mig at høre jeres mening om, om mit Radeon HD2600XT 512mb (MSI Diamond 512) kan køre med dette bundkort.


    Kan ikke finde ud af hvilken PCIe version nF630i kører med, kan ikke finde det :( Har dog fundet ud af at PCIe 1.1 gerne skulle virke med PCIe 2 kort, som jeg vil tro mit GFX er? :)


    Hvad er jeres kyndige bud på dette? :)


    Mange hilsener,
    Troels

    ASUS P5N-EM HDMI - Intel C2D E8500 @ 3.16 GHz - 4 GB DDR2 ram - Geforce 9600 GT - 1x500 + 1x250 g internal hdd + 1x1000 g external - Creative X-Fi Titanitum - 750 watt PSU - Gaming Bomb case

  • du ka godt køre ATi gfx på et Nvidia chipset skulle da ik være et problem, og omvendt selvfølge selv på Intel's chipset ka du bruge ATi & Nvidia kort.


    men tror du selv det er, det onboard gfx som får dit mobo til at fucke?


    vil sige test med et normalt PCI gfx først og fucker det stadig så er det dit bundkort som har en fejl, evt. bios update den og se om det hjælper :)

  • jeg tror på at fejlen ligger i din bios..den er ganske enkelt sat til at give for lidt volt til dine ram...skru op for den til 2.1v og se om det ikke løser problemet .

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.