11% over clocking, er det meget?

  • Hej :)


    Var inde i BIOS forleden dag, for at se om jeg kunne finde der hvor man overclockede.
    Det fandt jeg så... Der stod man kunne overclocke den med 1%, 3%,5%, 7%, 9% og 11%.
    Så ville lige spørge om 11% overclocking er meget? :D (min com er nu på 2010 mhz, og den er ikke overclocket(den er 100%original))
    Og kan man godt overclocke den med mere? hvis ja, hvor meget?



    Og så lige et andet spørgsmål (:
    Kunne godt tænke mig at få en ret hurtig com, uden at bruge alt for mange penge.
    Tænker på at overclocke den osv.
    Så hvad skal man gøre hvis man gerne vil have en hurtig com? sætte en speciel køler på, skrue op for CPU volt, ram volt, osv.




    Tak på forhånd! (:

  • Okay. Tak :P


    Men hvad skal jeg så gøre for atr over clocke mere? (Mit BIOS er en 2 år gammel version)


    Og hvor meget kan en AMD Athlon(tm) 64 processor 3200+ holde til med almendelig luftkøling?

  • start med at skrive alt hvad din pc inderholder altså bundkort model, procesor model, ram mængde og mærke og model, gfx model, strømforsyning størelse, så er det nemmere for os andre at hjælpe til

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Du kan håbe at finde en variabel setting med din fsb og vcore i bios,så er det formentlig muligt at gå noget højere end de 11%,er det muligt at låse pci busssen gør du det,din ram hasitighed sætter du fornuftigt så de hindrer mindst mulig.Både pci og ram stiger når du hæver fsb(afhængig af bundkort),så lidt at være opmærksom på der,desuden er der masser af oc guides rundt omkring på nettet.
    En 3200+ vil typisk løbe mellem 2.4 og 2.8 ghz,kører du med std køler skal du nok ikke meget over 2.4 før det blir kritisk med temp :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Andruqles
    Okay. Tak :P


    Men hvad skal jeg så gøre for atr over clocke mere? (Mit BIOS er en 2 år gammel version)


    Og hvor meget kan en AMD Athlon(tm) 64 processor 3200+ holde til med almendelig luftkøling?


    Hmm, tror min personlige maks der ville være 60 grader ved load.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850