Er denne bærbare OK til mig?

  • jeg har kig på en bærbar computer i Bilka og vil gerne vide om den opfylder mine behov og i øvrigt ellers er et godt køb.


    Jeg skal bruge den til at gå på nettet, streame lyd og video og også gerne tilslytte den fjernsynet. I første omgang bliver der ikke tale om at bruge den til spil, men det kan være det kommer med tiden. I så fald vil der ikke være tale om særligt "krævende" spil.


    Oplysningerne om den bærbare er:


    HP Compaq Pentium Dual Core 2,0 GHz
    Model CQ70-120
    Intel Pentium T3200 (2,0 GHz) Dual Core.
    3072 MB DDR2 RAM
    250 GB harddisk
    Op til 1277 MB Intel GNA 4500 MHD grafik (delt) med HDMI
    DVD brænder
    17" WXGA HD Bright Wiew TFT
    Webcam
    Trådløst netværk
    Windows Vista Home Premium
    Works


    Pris 4999,-


    Er der nogen faldgrupper jeg skal være opmærksom på?


    Jeg har selv forsøgt at finde anmeldelser af denne model på nettet, men det lykkedes desværre ikke. Derfor håber jeg at nogen har erfaring med en. evt. lignende model.


    Så kort sagt... Skal jeg købe denne bærbare?


    Hilsen Trine

  • Jeg synes den ser rigtigt fornuftig ud i forhold til prisen. Det er dog lidt en skam at det ikke er en Core 2 Duo processor der sidder i maskinen, men hvis du alligevel ikke skal bruge den til noget grafisk, så mener jeg ikke at du vil mærke forskel.

  • Hvis den skal bruges til lidt spil senere hen, så ville jeg nok vælge et lidt kraftigere grafikkort, men ellers ser det fornuftigt ud, men jeg ville personligt aldrig købe en bærbar i bilka...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperRas
    Hvis den skal bruges til lidt spil senere hen, så ville jeg nok vælge et lidt kraftigere grafikkort, men ellers ser det fornuftigt ud, men jeg ville personligt aldrig købe en bærbar i bilka...


    Heller ikke jeg. Ville se hvad jeg ellers kan få for 5000 kr andre steder. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg kan ikke se noget galt i at købe EDB i Bilka. Nok er deres ekspertise nok ret begrænset, men deres kundeservice er da efter min overbevisning noget bedre og lettere at have med at gøre, end hvad man kan opleve hos mange PC-forretninger rundt om i landet.


    Derudover synes jeg pc'en ser helt fornuftig ud.
    Som de andre siger, skal du ikke forvente så meget med det grafikkort der sidder i. Desuden skal du muligvis tænke på vægt og størrelse på den, hvis du regner med at have med dig rundt omkring ofte.

  • Enig med Mikkel. Jeg har prøvet 3-4 gange at skulle bytte noget i Bilka og hver eneste gang er det sket uden nogen problemer overhovedet. Jeg har altid kunnet vælge mellem at få pengene eller en ny af det jeg nu engang skulle bytte.
    Det samme gælder for øvrigt også Føtex som også er Dansk Supermarked.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------